- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

منوچهر شاهسواری: متاسفانه بخشی از تاریخ این مملکت را به اصطلاح زیر فرش زده‌اند

ekran mazar1

مراسم نمایش و تجلیل از فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی عبدالحسن برزیده روز گذشته در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش سوره سینما [1] ، در بخشی از این مراسم منوچهر شاهسواری تهیه کننده فیلم با بیان اینکه فیلم «مزار شریف» محصول جمعی از بهترینهای سینمای ایران است گفت: فیلم «مزار شریف» زمینه گفت و گو بر سر موضوعی ملی را فراهم می کند. در فیلم ما دوست داشتیم که یک مفهوم مهم به مخاطب ارائه شود

شاهسواری عنوان کرد: زمانی که ما این فیلم را می ساختیم دغدغه ذهنی مان این بود که با انقطاع فرهنگی که به وجود آمده چگونه مواجه بشویم و با آن برخورد کنیم. وقتی یک جامعه ای گذشته خودش را از زوایای مختلف حذف کند. موقعیت او دچار چالش و اختلال می شود.

ekran mazar2 [2]

این سینماگر کشورمان در ادامه تاکید کرد: ما در طول تحقیق و ساخت «مزار شریف» به این آگاهی دست یافتیم که بخشی از گذشته و تاریخ ما به عمد یا به سهو به دست فراموشی سپرده می شود یا به اصطلاح به زیر فرش ریخته می شود که معلوم نیست این فرشها قرار است چه زمانی کنار زده بشوند.

تهیه کننده فیلم «مزار شریف» افزود: ما تلاش کردیم به حرمت خانواده های بازماندگان این رویداد بخشی از تاریخ را ورق بزنیم و امیدوارم باقی مانده آنرا شما ورق بزنید.

ekran mazar3 [3]

مزارشریف سبب شد تا توجه مردم و مسئولان به این فاجعه تاریخی جلب شود

در بخش دیگری از این مراسم سمیه حیدریان فرزند شهید حاج کریم حیدریان از شهدای دیپلمات مزارشریف نیز لحظاتی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن تشکر از عوامل فیلم «مزار شریف» گفت: پس از گذشت ۱۷ سال از وقوع فاجعه مزارشریف این فیلم سبب شد تا این فاجعه قدری از سکوت خبری بیرون بیاید چرا که مسئولان تقریبا هیچ توضیح قانع کننده ای درباره نحوه شهادت و چرایی این حادثه مصیبت بار ارائه نمی دادند اما فیلم آقای برزیده این امکان را فراهم کرد تا قدری توجه مردم و مسئولان به این فاجعه تاریخی جلب شود و من از ایشان و سایر عوامل فیلم به نمایندگی از سایر خانواده های شهدای این فاجعه نهایت تشکر را دارم.

بنابر این گزارش فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده به ماجرای فاجعه کشتار دیپلماتها و خبرنگار کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان به دست نیروهای طالبان می پردازد.