- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نقش خانواده در زندگی غیر واقعی بررسی می‌شود

cinemaye-zendegi2

در دومین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» فیلم سینمایی «نمایش ترومن» در ایوان شمس به نمایش در می آید.

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، دومین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» در ایوان شمس با نمایش فیلم «نمایش ترومن» به کارگردانی پیتر ویر روز یکشنبه ۱۰ آبان ساعت ۱۰ صبح با حضور دکتر مرجان سلطانی پناه، روانشناس و محمد ناصری کارشناس سینما برگزار می‎شود.

بنابر این گزارش، در بخش نخست این نشست پس از نمایش فیلم، محمد ناصری تحلیلی خواهد داشت بر اینکه این فیلم چگونه توانسته است در قالب تصویر مباحثی همچون: “چگونگی کنترل اجتماعی، فکری، فرهنگی و اقتصادی جامعه توسط صاحبان رسانه”، “ویژگی های دنیای مجازی، آفت ها و عوارض آن”، “رابطه با رسانه ها و دنیای مجازی”، “نقش مهر و عشق در جستجوی معرفت و آگاهی”، “نقش آگاهی و شجاعت در رسیدن به آزادی ” و “رابطه آزادی با اندیشیدن و انتخاب کردن” را مطرح کند.

در بخش دوم نشست و در کارگاه روان شناسی، دکتر مرجان سلطانی پناه به بررسی و تحلیل روانشناختی محتوای فیلم که شامل: “زندگی غیرواقعی و ساختگی”، “نقش فرد در زندگی غیر واقعی” ، “اهمیت راستی و صداقت در زندگی” و “فرجام ناراستی در زندگی” است، خواهد پرداخت.

نمایش ترومن فیلمی کمدی، علمی تخیلی و درام به کارگردانی پیتر ویر ساخته سال ۱۹۹۸ میلادی است که نقش اول آن را جیم کری به عهده دارد.

فیلم داستان مردی را روایت می کند که زندگی اش بدون اطلاع وی به صورت ۲۴ ساعته از شبکه ی تلویزیونی برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در حال پخش است.

cinemaye-zendegi2-poster [2]

«سینمای زندگی» یک کارگاه روانشناسی همراه با نمایش فیلم است که هدف از برگزاری این سلسله نشست ها بررسی مشکلات موجود در میان خانواده ها همچون: بحران های مرتبط میان والدین، طلاق و جدایی، مشکلات ارتباطی و درک متقابل والدین و فرزندان، اعتیاد در خانواده، تقابل نسل ها، چالش های مربوط به سنت و مدرنیسم در خانواده و… با حضور روانشناسان و ارائه راهکار در حل این معضلات است. از جمله اقداماتی که در این سلسله نشست ها انجام می شود، اهداء کتاب و نشریه تخصصی روانشناسی کودک به مخاطبان است.

سلسله نشست های سینمای زندگی با شعار «سینما به ما چگونه رفتار کردن را می آموزد» به همت فرهنگسرای رسانه، با حمایت موسسه تصویر شهر و با همکاری ماهنامه کودک، رادیو همکف، نون سین، فروشگاه فرهنگی باران و گروه هنری پیله بهشت هر دو هفته یک بار روزهای یکشنبه در ایوان شمس برگزار می شود.

در پایان یادآوری می شود که حضور در این نشست ها برای عموم آزاد و رایگان است ولی به منظور بالا بردن سطح علمی برنامه، محدودیت ظرفیت وجود خواهد داشت و علاقمندان می توانند جهت هماهنگی با شماره تلفن ۹-۸۸۰۱۵۲۲۷ و یا با تلفن همراه۰۹۳۷۳۸۸۵۶۳۰ تماس حاصل کنند.