- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حضور «سکوت رعنا» در نوزدهمین دوره جشنواره کودک هند

Sokute-Rana-(1)

فیلم سینمایی «سکوت رعنا» به کارگردانی بهزاد رفیعی در بخش رقابتی نوزدهمین دوره جشنواره کودک هند حضور خواهد داشت.

به گزارش سوره سینما [1] ، جشنواره کودک هند به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های کودک در منطقه محسوب می گردد. حضور صدها هزار کودک به عنوان مخاطبین اصلی مهمترین ویژگی جشنواره محسوب می گردد که در میان آنها، کودکان تنگدستی هستند که بواسطه این جشنواره فرصت مشاهده آثار سینمایی را بدست می اورند. تمرکز جشنواره برروی نمایش آثاری است که منجر به درک فرهنگ های دیگر می شود و همچنین کودکان را به تامل نسبت به دنیای پیرامون خود ترغیب می نماید. یکی از وجوه متمایز جشنواره ایجاد تعامل میان فیلمسازان و مخاطبین جوان بعد از هر نمایش می باشد.

«سکوت رعنا» که اولین تجربه بهزاد رفیعی در مقام کارگردان می باشد در بخش رقابتی «ایشن پاناروما» جشنواره کودک هند حضور خواهد داشت. این فیلم پیشتردر جشنواره کیندکینو آلمان حضور داشت و جایزه بهترین فیلم بلند را نیز دریافت نمود. «سکوت رعنا» در بخش رقابتی جشنواره فیلم کودک شارجه امارات، جشنواره کودک سینه کید آمستردام هلند و همچنین جشنواره کودک بروکسل نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

Sokute-Rana-(2) [2]

درخلاصه داستان «سکوت رعنا» آمده است : رعنا دختری هفت ساله که در یکی از روستاهای شمال ایران زندگی می کند دارای یک مرغ خاصی است، به نام کاکلی. کاکلی که از مادر بزرگش به او یادگار رسیده، رعنا دلبستگی شدیدی به آن دارد. کاکلی برای رعنا تخم می گذارد و رعنا روی پوسته تخم مرغها با مدادرنگی نقاشی یک جوجه را می کشد. رعنا برادر ۱۲ ساله ای به نام رحمان دارد. رعنا و رحمان تخم مرغ ها را جمع می کنند تا بتوانند از آنها جوجه هایی شبیه کاکلی داشته باشند، تا در یک شب بارانی کاکلی شکار شغال می شود و …