- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سالور «سال کبیسه»‌اش را از اواسط دی ماه می‌سازد

saman-saloor

به گزارش سوره سینما [1]، سامان سالور کارگردان سینما و تلویزیون در ارتباط با شرایط و زمان ساخت فیلم سینمایی گفت: ساخت فیلم «سال کبیسه» باتوجه به شرایط و وضعیت فعلی سینما خیلی مشخص نیست. البته در حال حاضر مشغول کار بر روی نسخه نهایی فیلمنامه این فیلم هستیم. بر این اساس پس از نگارش نهایی برای دریافت پروانه ساخت اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: هم اکنون مشغول نهایی کردن فیلمنامه هستم. همچنین درحال تلاش برای یافتن سرمایه گذار برای تولید این فیلم هستم. زیرا امروزه ساخت فیلم هایی که نسبت به سایر کارهای رایج در سینما متفاوت است متفاوت شده و فیلم هایی که دل به گیشه نبسته باشند و هدف آنها گیشه نباشد مقداری از فیلم های دیگر سخت تر است.

این کارگردان ادامه داد: برای نگارش فیلمنامه سال کبیسه یک سال و نیم زحمت کشیده ام و اگر بخواهم به موضوع و داستان فیلم اشاره کنم باید عرض کنم که موضوع فیلم «سال کبیسه» اجتماعی است. همچنین در بخشی از این فیلم نیز به موضوع مهاجرت پرداخته می شود.

سالور پیرامون زمان آغاز پیش تولید «سال کبیسه» گفت: فیلم باید در فصا زمستان ساخته شود و اگر شرایط برای ساخت آن فراهم شود کار پیش تولید اواسط و یا اواخر دی ماه آغاز می شود.

با اشاره به سختی های عرصه سینما خاطرنشان کرد: به عنوان یک کارگردان با این سختی ها کنار می آیم و نمی خواهم که به هر قیمتی که شده فیلم بسازم. زیرا اگر قصد ساخت فیلم به هر قیمتی را داشتم در این سه سال موقعیت ها و فرصت های متعددی برای ساخت فیلم برای من پیش آمده بود.

وی بین فیلم ساز  و کارگردان بودن تفاوت قائل شد و اضافه کرد: من خود را فیلم ساز می دانم و نه کارگردان، زیرا بین این دو مقوله تفاوت قائل می شوم. در حقیقت فیلم ساز کسی است که با اثر هنری او که اسم آن فیلم است در جامعه تاثیرگذار است و موفق می شود راهی در سینما باز کند.

این کارگردان تصریح کرد: منتظر فراهم شدن شرایط ایده آل برای ساخت فیلم «سال کبیسه» هستم. اگر شرایط فراهم شدن و توانستم نسبت به ساخت آن اقدام می کنم. اما اگر شرایط لازم فراهم نشد همانند بسیاری از همکارانی که خانه نشینی را انتخاب کرده اند این راه را انتخاب می کنم.

منبع: خبرگزاری نسیم [2]