- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حضور فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در اسکار، تلنگری برای جدی‌گرفتن فیلم‌های تاریخی و مذهبی

mohamad-oscar

به گزارش سوره سینما [1]، نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر ساخت فیلم‌های مناسب و برگرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی برای حضور در جشنواره‌های جهانی همچون اسکار به جای برخورد سلبی با این رویدادهای جهانی تاکید کرد و فیلم سینمای محمدرسول‌الله(ص) را شانس بزرگی برای ایران در اسکار دانست.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در بین مدیران فرهنگی و افراد صاحب نظر کسی به دنبال برخورد سلبی با موقعیت‌های جهانی که می‌توانند موجب مطرح شدن فرهنگ ایرانی-اسلامی شوند، نیست؛ بلکه ما معتقدیم رویکردی که از ابتدای انقلاب برای مقابله با تهاجم فرهنگی و تلاش‌های غرب علیه ایران صورت گرفته، کارشناسانه نبوده است.

وی با بیان اینکه فیلم‌های تاثیرگذاری همچون امام علی(ع)، امام رضا(ع) و… نیز ساخته شده‌اند اما روند کار کند بوده است، افزود: برای مقابله با جهان غرب باید تلاش‌هایی بیش از این صورت گیرد تا در مقابل هجمه‌ها و اقدامات آن‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران که عموما با فیلم و سریال صورت می‌گیرد، برنامه مشخصی به منظور خنثی‌سازی و البته تاثیرگذاری بر افکار جهانیان وجود داشته باشد.

پژمان‌فر با بیان اینکه دیده شدن فیلم «محمدرسوال‌الله(ص)» در جشنواره‌های بین‌المللی دستاورد قابل توجهی برای ایران است، افزود: انقلاب اسلامی ظرفیت بسیار بالایی در تولید محصولات فرهنگی و ایجاد بستر موثر برای مخاطبان جهت آشنای با فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد.

mohamad-oscar2 [2]

وی با بیان اینکه اسلام حرف‌های زیادی برای پاسخگویی به نیاز بشر دارد که اگر بتوان آن‌ها در قالب‌های هنری ارائه کرد به‌یقین مخاطبان فراوانی جذب خواهد کرد، افزود:‌ نقصان سینمای ایران در این است که به مسائل کم اهمیت‌تر بیشتر توجه کرده و البته شرایط برای رفتن به سوی موضوعات مهمتر برای بسیاری از سینماگران فراهم نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به شانس موفقیت فیلم سینمای محمدرسول‌الله(ص)  در جشن اسکار، گفت:‌ این اتفاق می‌تواند تلنگری برای جدی گرفتن فیلم‌های تاریخی و مذهبی باشد، تا مدیران فرهنگی نیز برنامه مشخصی برای ساخت این نوع از فیلم‌های ایرانی و اسلام  تدوین کنند و همچنین برای اجرایی شدن برنامه‌های خود، مجلس و دولت را جهت دریافت بودجه قانع کنند.

فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) به کارگردانی مجید مجیدی به‌عنوان نماینده ایران به جشن سینمایی اسکار معرفی شده است که بر اساس نظرات بسیاری از صاحبنظران، شانس بالا آمدن در رقابت‌ها را دارد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت [3]