- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مستند جدید ابراهیم معیری با موضوع «چاقی» ساخته می‌شود

atraf-va-maa

مستند «اطراف و ما» به کارگردانی ابراهیم معیری که درباره‌ی معضل اضافه وزن و چاقی است، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ابراهیم معیری پیرامون تولید جدیدترین اثر مستندش اظهار داشت: این فیلم روایتگر مشکلات مربوط به اضافه وزن یک پسر مبتلا به بیماری سندرم داون است که وزن این نوجوان به حدی زیاد شده که دیگر قادر نیست کارهای روزمره خود را انجام دهد.

وی تاکید کرد: در این مستند قصد داریم کاری کنیم تا وضعیت او بهبود یابد و بتواند به فعالیت شخصی و اجتماعی خود ادامه دهد.

معیری ادامه داد: «اطراف و ما» مستند درمانی بوده و وجود دوربین پویایی خاصی به زندگی این نوجوان بخشیده است. فردی که تا مدت‌ها پیش در خانه نشسته بود و فقط تلویزیون تماشا می کرد، اما الان مجبور به تحرک شده است.

این مستندساز افزود: «اطراف و ما» نام موقت این پروژه مستند ۳۵ دقیقه‌ای است و هنوز برای عنوان اصلی تصمیمی گرفته نشده است.

وی در پایان گفت: تاکنون نیمی از تصویربرداری این مستند در تهران و استان گیلان صورت گرفته و با توجه به روحیه و شرایط جسمی سوژه، طی یک ماه آینده این فیلم به مرحله تدوین می‌رسد.

گفتنی است که عوامل تولید مستند «اطراف و ما» عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: محمد‌ابراهیم معیری/ پژوهشگران: دکتر محمد هاشمی، محمد‌ابراهیم معیری، محمد ذاکر‌زاده/ تصویربردار: اکبر شهبازی/ صدابردار: سجاد کلبادی/ دستیاران تصویربردار: حسین صادقی، منصور کریمیان/ مدیران تولید: آرمان غفاریان، جواد نورورزی/ با حضور: آرش یاری، مریم احمدپور، حبیب یاری، علی یاری/ تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.