- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حمایت رئیس انجمن سینمای جوان از آفریده!/فرخنده کیش: بلندگوی «آفریده» نیستم، ولی حیف است خدمات او دیده نشود

farkhonde-kish-2

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، نشست خبری سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران صبح امروز با حضور فرید فرخنده کیش دبیر جشنواره و رئیس انجمن سینمای جوان ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرخنده کیش با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از سوی اصناف و مجموعه‌های سینمایی از این جشنواره گفت: جشنواره امسال با حمایت چندین مجموعه سینمایی در دو بخش ملی و بین الملل و از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان در پردیس سینمایی چارسو تهران برگزار می‌شود.

سینماگران اصفهانی پیشتاز تولید اثر برای جشنواره فیلم کوتاه

وی در ارتباط با آثار حاضر در  این جشنواره نیز گفت: در مجموع ۱۷۰۱ اثر در بخش ملی و ۳۰۸۸ اثر در بخش بین‌الملل متقاضی شرکت در سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران بوده‌اند که در بخش‌هایی چون فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی به رقابت با هم می‌پردازند و با توجه به بدعتی که از امسال در این جشنواره گذاشته شده است و زمان ارسال آثار تمدیده نشده است، حضور این تعداد اثر برای جشنواره، نشان دهنده استقبال چشکگیر فیلمسازان از آن است.

فرخنده کیش افزود: از میان استان‌های کشور، استان اصفهان و سینماگران آن بیشترین تعداد آثار ارسالی را برای این دوره از جشنواره داشته اند و بعد از آن‌ها استان‌های خراسان رضوی و البرز در رتیه‌های دوم و سوم در تعداد آثار ارسالی در این دوره از جشنواره را از آن خود کرده‌اند.

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سراغ فیلم کوتاه آمده‌اند

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در ادامه با اشاره به حضور پر رنگ سرمایه گذاران بخش خصوصی در این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد آثار ارسالی به این دوره از جشنواره با سرمایه بخش خصوصی تولید شده است و این نشان دهنده علاقه بخش خصوصی برای حضور و سرمایه‌گذاری در این عرصه است.

چشم انداز جشنواره فیلم کوتاه، حضور در میان ۱۰ جشنواره برتر دنیا

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران با اشاره به چشم‌انداز ترسیم شده برای این جشنواره در سال‌های آینده اظهار کرد: ما علاقه مندیم تا با ارتقا سطح کیفی این جشنواره، آن را در یک موقعیت جهانی به تثبیت برسانیم و این جشنواره را به عنوان یکی از ده جشنواره برتر در این حوزه معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: رسیدن به چنین جایگاهی می‌تواند منجر به تولید آثاری شود که به راحتی تولیدات خود را برای حضور در بخش فیلم کوتاه جایزه اسکار معرفی می‌کنند، آنچنان که ما در همین سال جاری دو اثر را برای حضور در این جشنواره آماده کردیم.

سینمای تجربی محور اصلی جشنواره امسال

فرخنده کیش در ادامه با معرفی سینمای تجربی به عنوان محور اصلی برنامه‌های این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: نمایش فیلم‌های هنرجویان آقای کیارستمی در چهار شب از این جشنواره برنامه‌ای در جهت معرفی و بررسی تاثیر تجربه گرایی در جریان فیلم کوتاه است که در کنار کارگاه‌های تخصصی در این زمینه در این دوره از جشنواره برگزار خواهد شد

بلندگوی «آفریده» نیستم!

فرخنده کیش در پاسخ به پرسش خبرنگاری در ارتباط با دلایل حضور پررنگ محمد آفریده که سوابق عملکرد بسیار مخدوشی دارد، در تیم فکری این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: وی را مشاور خودم می‌دانم و او را شایسته‌تر از خود در این سمت می‌دانم حس می‌کنم که آفریده جزو خادمین انقلاب اسلامی و فرهنگ ما بوده و است.

بیش از دو دهه خدمت فرهنگی آفریده را دیدم حیف است که حامیانی همچون او را با یک خطای کوچک کنار بگذاریم. بنده بلندگوی محمد آفرینده نیستم اما حس خودم را از او گفتم.

وی در ادامه افزود: امیدواریم در جشنواره سال آینده روش‌ها و سرفصل‌ها را به گونه‌ای اصلاح کنیم که به موارد ارزشی نزدیک شود.