- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جزئیات توافق برای اولین اکران «محمد رسول‌الله(ص)» در اروپا

muhammad-ekran

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به سفر ایتالیایی ایوبی که او را همراهی می‌کرد، گفت: در کمیسیون مشترک سینمایی ایران و ایتالیا مذاکرات خوبی در مورد اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» و فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» انجام شد.

به گزارش سوره سینما [1] ، چندی پیش حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با تیم همراه به ایتالیا سفر کرد. در این سفر، به‌دنبال انجام مذاکرات اولیه برای همکاری سازمان سینمایی با وزارت فرهنگ و گردشگری ایتالیا، کمیسیون همکاری‌های مشترک سینمایی ایران و ایتالیا تشکیل شد.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ‌گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم [2]، با اشاره به سفر ایتالیایی ایوبی که او را همراهی می‌کرد، گفت: در کمیسیون همکاری‌های مشترک سینمایی ایران و ایتالیا مذاکرات خوبی در مورد اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» و فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» انجام شد و تصمیم بر این شد رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در رم، در مورد اکران انیمیشن «شاهزاده روم» در کشور ایتالیا پیگیری کند.

وی همچنین گفت: در کمیسیون مشترک سینمای ایران و ایتالیا از نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» استقبال کردند به‌حدی که موافقت اولیه را با اکران فیلم در سینماهای کشور ایتالیا اعلام کردند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: بنا شد که «محمد رسول‌الله(ص)» اکران ویژه‌ای برای متولیان سینما و شرکت‌های پخش فیلم در ایتالیا داشته باشد و نمایش با حضور عوامل فیلم صورت می‌گیرد.

تابش با اشاره به اینکه بنیاد سینمایی فارابی پخش بین المللی انیمیشن «شاهزاده روم» را به‌عهده دارد، گفت: در جلسه ایتالیا، انیمیشن «شاهزاده روم» برای آن‌ها به نمایش در آمد و از این اثر به‌عنوان یک انیمیشن ایرانی و موضوع بین‌الادیانی خوش‌شان آمد. امیدواریم که عوامل و تهیه کننده این انیمیشن هم روی بازار جهانی «شاهزاده روم» کار کنند تا در کشورهای جهان اسلام و سایر کشورها مخاطبانش را جذب کند. اصولاً فیلمهایی با مضامین اخلاقی و دینی می‌توانند در جهان اسلام و در خارج از مرزهای کشور بیننده داشته باشند به‌شرط آنکه به‌خوبی توزیع شود.

وی ادامه داد: ظرفیت نسل جوان در زمینه انیمیشن بیشتر بارور شده است و امیدوارم فیلم‌های انیمیشن بتوانند سهم خوبی از اکران سال بعد را بگیرند. خوشبختانه چند فیلم‌نامه خوب هم در بنیاد سینمای فارابی در بخش کودک و نوجوان به دست ما رسیده است تا در سال ۹۵ شاهد اکران این فیلمها باشیم. در دوره جدید فارابی از آثاری چون «شاهزاده روم» حمایت خواهیم کرد.