- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«شاهزاده روم» یک گام بسیار بلند و خدمت ارزشمند یک گروه جوان و پرتوان است که با دست خالی وارد این عرصه شدند

shahzade-room2

به گزارش سوره سینما [1]، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، کارشناس فرهنگی و فعال رسانه‌ای گفت: به نظر من ورود به حوزه تولید انیمیشن با توجه به اهمیت کار قالب انیمیشن در جریان سازی فرهنگی و اثرگذاری بر مخاطب کودک و نوجوان و حساسیت این موضوع و کوتاهی هایی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته، بسیار مهم است و انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» یک گام بسیار بلند و خدمت بسیار ارزشمند توسط یک گروه جوان و پرتوان بوده که با دست خالی وارد این عرصه شدند و محکم قدم برداشتند.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب بیان داشت: به تعبیر رهبر انقلاب این اثر نشان داد که جوانان متعهد و مومن انقلابی چگونه توانستند به تولید چنین اثر هنری ارزشی دست بزنند که خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان نیز مواجه شده است و در نخستین روزهای اکران خود به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

زائری با اشاره به کیفیت بالای فنی این اثر آن را قابل رقابت با نمونه های خارجی دانست و گفت: فکر می کنم این کار از این جهت نیز اثری قابل دفاع است. البته طبیعتا نباید انتظار داشت تجربه طولانی و مستمر غرب و به خصوص آمریکا در این حوزه، نظیر استودیوی والت دیزنی و… که سال ها سابقه دارند به راحتی پشت سر گذاشته شود. این تجربه یکبار باید توسط دوستان ما سعی شود. غرب به طور طبیعی این تجربه را طی سال های مستمر و در حوزه های مختلف تولید کتاب، رمان و داستان مصور طی کرده است و آنها را به فیلم و انیمیشن تبدیل کرده است و سپس براساس آن کاراکترها، انواع و اقسام محصولات سینمایی فرهنگی- اقتصادی از تندیس، عروسک و… تولید کرده است.

وی افزود: این گردونه اقتصادی و چرخه فرهنگی را نمی توان نادیده گرفت. ما در این عرصه کوتاهی‌های زیادی کرده ایم. مخصوصا در زمینه کمیک استریپ.

زائری نهایتا بیان داشت: لذا انیمیشن «شاهزاده روم» به نظر من آغاز خوبی برای ورود به این عرصه است و فیلم ضعف های ناچیزی دارد که در مقابل کار بزرگی که کرده است، نادیدنی است. قطعا باید به این اثر نمره بالای قابل قبولی داد.

منبع: خبرگزاری فارس [2]