- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نظر مجتبی رحماندوست درباره «شاهزاده روم»؛ اثری فاخر در سینمای انیمیشن ایران

shahzade-rahmandost

به گزارش سوره سینما [1]، مجتبی‌ رحماندوست نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تولید انیمیشن «شاهزاده روم» درایران را که به تازگی روانه اکران سینمایی کشور شده است، بسیار مثبت ارزیابی کرد و در توصیف آن گفت: با توجه به اینکه موضوع این انیمیشن یکی از مهم‌ترین و مقدس‌ترین موضوعات جهان اسلام بوده و در باب زندگی مادر امام زمان (عج) ساخته شده لذا تهیه این فیلم بسیار خوب و دقیق صورت گرفته است.

وی درباره این انمیشین تولید شده توسط انیماتورهای داخلی چنین توضیح می‌دهد: انیمیشن «شاهزاده روم» با کیفیت بالایی از تصاویر هنری تولید شده و به جرات می‌توان گفت زمانی که برای تماشای این فیلم صرف می‌شود بسیار لذت‌بخش است و می‌توان آن را یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده سینمای کشورمان محسوب کرد.

با توجه به مطالعات قبلی من در مورد زندگی مادر امام زمان (عج) لذا در زمان تماشای این انیمیشن به طور کامل آگاهی از داستان فیلم را داشتم و متوجه شدم که سازندگان آن به درستی این زندگی را به تصویر کشیدند.

نامگذاری این انیمیشن به نام «شاهزاده روم» نیز از دیگر نقاط قوت این فیلم به شمار می‌رود و کاملا با مفهوم فیلم منطبق است و باید به تمام دست‌اندرکاران انیمیشن شاهزاده روم دست مریزاد گفت که به زیبایی این فیلم را به تصویر کشیدند و یک کار فاخر مذهبی را تهیه کردند.

چنین کارهای ارزشمندی نشان می‌دهد جوانان ایرانی در این زمینه دارای پتانسیل و استعداد خوبی هستند و جوانان هنرمند در این حوزه باید مورد حمایت واقع شوند؛ این درحالی است که در اقتصاد ما جایگاه مردم  همواره به شکل شعاری مورد توجه بوده ولی اگر همه استعدادها شناسایی شده و حداقل امکانات فراهم شود می‌توان شاهد بروز قابلیت‌ها بود.

اعتقاد دارم انجمن سینمای جوان می‌تواند به جوانان تازه وارد کمک کرده و آنها را مورد حمایت قرار دهد تا اقدامات فرهنگی همچون تولید انیمیشن «شاهزاده روم» تداوم یابد که این اقدام می‌تواند به پیشرفت جوانان کشورمان کمک چشمگیری کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت [2]