- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سومین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» در ایوان شمس برگزار می‌شود

cinemaye-zendegi

در سومین جلسه باشگاه فیلم «سینمای زندگی» علاوه بر نمایش فیلم سینمایی «لاک»، نشست روانشناسی با موضوع «تعهد و مسوولیت پذیری فرد و تاثیر آن بر جامعه» در ایوان شمس برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از  روابط عمومی موسسه تصویر شهر، سومین نشست باشگاه فیلم «سینمای زندگی» در ایوان شمس با نمایش فیلم «لاک» به کارگردانی استیون نایت روز یکشنبه ۲۴ آبان ساعت ۱۶ با حضور دکتر مرجان سلطانی پناه، روانشناس و محمد ناصری، کارشناس سینما برگزار می‎شود.

بنابر این گزارش، در بخش نخست این نشست پس از نمایش فیلم، محمد ناصری تحلیلی خواهد داشت بر اینکه این فیلم چگونه توانسته است در قالب تصویر موضوع «تعهد و مسئولیت پذیری عملکرد خود و تاثیر آن بر جامعه» را مطرح کند.

در بخش دوم نشست و در کارگاه روان شناسی، دکتر مرجان سلطانی پناه نیز به بررسی و تحلیل روانشناختی محتوای فیلم خواهد پرداخت.

فیلم لاک (Locke) با بازی تام هاردی یک درام خانوادگی است. لاک یک شب خوب کنار خانواده را که در حال تماشای بازی فوتبال تیم محبوبش به همراه فرزندانش است، به خود زهر می‌کند.کارش را رها کرده و از همه به هیچ می‌رسد فقط به این خاطر که می‌خواهد بر خلاف پدر خود انسانی متعهد به کرده خویش باشد.

«سینمای زندگی» یک کارگاه روانشناسی همراه با نمایش فیلم است که هدف از برگزاری این سلسله نشست ها بررسی مشکلات موجود در میان خانواده ها همچون: بحران های مرتبط میان والدین، طلاق و جدایی، مشکلات ارتباطی و درک متقابل والدین و فرزندان، اعتیاد در خانواده، تقابل نسل ها، چالش های مربوط به سنت و مدرنیسم در خانواده و… با حضور روانشناسان و ارائه راهکار در حل این معضلات است.

cinemaye-zendegi-cover [2]

از جمله اقداماتی که در این سلسله نشست ها انجام می شود، اهداء کتاب و نشریه تخصصی روانشناسی کودک به مخاطبان است.

سلسله نشست های سینمای زندگی با شعار «سینما به ما چگونه رفتار کردن را می آموزد» به همت فرهنگسرای رسانه، با حمایت موسسه تصویر شهر و با همکاری ماهنامه کودک، رادیو همکف، فروشگاه فرهنگی باران و گروه هنری پیله بهشت هر دو هفته یک بار روزهای یکشنبه در ایوان شمس برگزار می شود.

در پایان یادآوری می شود که حضور در این نشست ها برای عموم آزاد و رایگان است ولی به منظور بالا بردن سطح علمی برنامه، محدودیت ظرفیت وجود خواهد داشت و علاقمندان می توانند جهت هماهنگی با شماره تلفن ۹-۸۸۰۱۵۲۲۷ و یا با تلفن همراه۰۹۳۷۳۸۸۵۶۳۰ تماس حاصل کنند.