- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره فیلم کوتاه تهران پیام داد

filmkootah-janati

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی پژواک وحدت‌بخش جشنواره فیلم کوتاه تهران را در نزد فیلم‌سازان ملل دیگر محسوس خواند.

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران ، در متن این پیام آمده است: به نام خالق زیبایی‌ها

عشق می‌ورزم و امید که این فن شریف / چون هنرهای دگر موجب حرمان نشود

ذره را تا نبود همت عالی حافظ / طالب چشمه خورشید درخشان نشود

سپاس خدای یکتا و هنرآفرین که آدمی را در فطرت، ممیز به عشق و عقل گردانید و وی را به زیور مهر و هنر آراست تا زنگار از آینه دل بزداید و در وادی هنر به کشف ذات حقیقت و حصول زیبایی‌های معنوی بپردازد و با پای ارادت در این آستان گام بردارد تا از تشعشع خورشید جمال و کمال و جلال آن معبود و به‌قدر وسع و اهتمام خویش بهره‌مند شود.

به گواه تاریخ، هماره اصحاب هنر و فرهنگ در مسیر کاروان بشریت چونان چراغی فروزنده فراروی انسان‌ها و راهگشای نسل‌ها بوده‌اند و در قوام و مانایی تمدن و فرهنگ ملت‌ها سهمی سترگ و نقشی بی‌بدیل داشته‌اند و تا واپسین نفس به‌مثابه سالکان طریق عشق و رنج هرگز از آلام و سختی‌ها نهراسیده‌اند و انوار درخشان هنر تبلور و تجلیات شوق و بارقه عشق را در وجودشان مشتعل نموده و این مسیر را تا رسیدن به شاهراه سعادت و کمال بشری پیموده‌اند.

این روزها به لطف خداوند متعال و در دورانی که نسیم تدبیر و امید در باغستان سبز ایران اسلامی وزیدن گرفته است، نهال سرسبز سینمایی که ریشه در اخلاق و فضایی انسانی دارد در هاله‌ای از قداست و خنکای دوستی، جوانه‌هایش به برگ و بار می‌نشیند و لحن پاک و زبان صمیمی آن در گستره‌ای وسیع فراگیر می‌شود.

«جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» در طول سالیان گذشته توانسته است به‌عنوان رخدادی پرطراوت ترجمان فرهنگ عمیق و اصیل سرزمین ما باشد.

جشنواره‌ای که پژواک وحدت‌بخش آن در فرهنگ سایر ملل به‌وضوح احساس می‌شود و اصحاب فرهنگ و هنر پیامش را به گوش جان خواهند شنید.

اکنون در سالی که آراسته به نام «همدلی دولت و ملت» است ایران اسلامی میزبان جشنواره‌ای شکوهمند است که پیام رسا و صمیمانه‌اش را به مردم جهان خواهد رساند.

امید آن‌که تداوم و استمرار این جشنواره بتواند متولیان فرهنگ را در رسالت سخت و سنگینی که بر دوش دارند از این آزمون پیروز به درآورد و دادار مهربان هماره سایه مهر خود را بر خاک پاک این سرزمین هنرپرور بگستراند.

در پایان لازم می‌دانم کوشش‌های بی‌دریغ همه دست‌اندرکاران این جشنواره را ارج نهاده و از خداوند متعال برای آنان آرزوی سعادت و موفقیت دارم.

علی جنتی / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی