- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

برگزاری نشست‌های تحلیلی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

filmkootah-neshast

نشست‌های تحلیلی با موضوع «ضرورت تجربه‌گرایی در سینما» با حضور اساتید برجسته فیلم‌سازی در ایام سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نشست «تأثیر سینما از تجربه‌گرایی در هنرها» با حضور دکتر احمد الستی(کارشناس زیبایی‌شناسی در سینما) و شادمهر راستین (فیلم‌نامه‌نویس)، روز پنجشنبه، ۲۱ آبان از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره ۳ برگزار می‌شود.

همچنین نشست «خاستگاه‌های اجتماعی شکل‌گیری سینمای تجربه‌گرا» با حضور دکتر ناصر فکوهی (نویسنده و فارغ‌التحصیل انسان‌شناسی سیاسی) و محمدرضا اصلانی(فیلم‌ساز، مستندساز و استاد دانشگاه) در روز جمعه ۲۲ آبان از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره ۳ برگزار خواهد شد.

نشست «جایگاه ذهنیت و ناخودآگاه در سینمای تجربه‌گرا» نیز با حضور دکتر محمد صنعتی(روان‌پزشک، روان‌تحلیل‌گر، استاد دانشگاه و نویسنده) و تورج منصوری (مدرس، تهیه‌کننده، تدوین‌گر، کارگردان) در روز شنبه ۲۳ آبان، از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره ۳ برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ این نشست‌ها در راستای تقویت جایگاه سینمای تجربه‌گرا و معرفی مبانی نظری و شناخت خاستگاه‌های آن و همچنین بررسی نمونه آثار تجربه‌گرا برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این نشست‌ها این است که سینماگران جوان و مستعد کشور بتوانند به راهکارهای غنی برای توسعه‌بخشی به فعالیت‌های عملی خود در این عرصه دست پیدا کنند و ضمناً بتوان با بحث و گفتگو پیرامون موضوع تجربه‌گرایی در سینما، به وحدت تعریف و ویژگی‌های این سینما رسید. در این نشست‌ها به ظهور و حضور جریان‌های تجربه‌گرا در هنرهای گوناگون ازجمله معماری، نقاشی، موسیقی، ادبیات، تئاتر و درنهایت سینما اشاره شده و درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های آن صحبت خواهد شد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در پردیس سینمایی چارسو، برگزار خواهد شد.