- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

خیراندیش: کاری که در جشنواره حسنات انجام می‌شود بسیار حساس و تحسین برانگیز است

gohar-kheirandish

گوهر خیراندیش جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات را رویدادی تحسین برانگیز در راستای رشد و بالندگی فیلمسازان مستعد و جوان کشور می‌داند.

به گزارش سوره سینما [1] ، خیر اندیش در گفتگو با ستاد خبری جشنواره حسنات ، «زاون» را وسیله آشنایی‌اش با جشنواره ملی فیلم‌ کوتاه حسنات اصفهان می‌داند و در هر جمله‌ای که زمزمه می‌کند یاد زاون قوکاسیان موج می‌زند. این هنرمند فرهیخته ، زاون قوکاسیان را انسانی بسیار دوست داشتنی و قابل احترام توصیف می‌کند و می‌گوید: زاون همیشه دوستدار جوانان و رشد و ارتقای جایگاه آنها بود.

داور چهارمین دوره جشنواره حسنات به دنبال کردن نقد فیلم‌ها توسط زاون قوکاسیان طی سال‌های گذشته اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: زمانی که زاون به من پیشنهاد داوری جشنواره را داد با توجه به شناختی که از این هنرمند بزرگ داشتم با کمال میل پذیرفتم و آنقدر ایده‌های بکر در بین آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره زیاد بود که در انتخاب مانده بودم .

وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره ملی فیم کوتاه حسنات با انتخاب فیلم کوتاه به عنوان قالب آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره برد بزرگی را داشته‌اند، می‌افزاید: چه راهی مناسب‌تر از فیلم کوتاه و فیلمنامه و چقدر مطلوب که چنین مضامین انسان دوستانه و جهان شمولی ارزش این جایگاه را دوچندان کرده است.

این هنرمند فرهیخته کشورمان فیلم کوتاه را پرشی بزرگ به سوی سینمای حرفه‌ای می‌داند و اظهار می‌کند:  کاری که در جشنواره حسنات در اصفهان انجام می‌شود بسیار کار حساس و تحسین برانگیزی است و فکر می‌کنم بهترین راه ادای دین به روح زاون هم، برگزاری مداوم و مطلوب این جشنواره است.

خیر اندیش اضافه می‌کند: من نه تنها به این جشنواره بیش از جشنواره‌های دیگر بها می‌دهم بلکه همیشه خود را خدمتگزار این جشنواره می‌دانم و همیشه معتقد بوده ام اگر ما تجربه‌ای در اختیار داریم باید آن را در اختیار دیگران قرار بدهیم و سعی کنیم که به رشد بقیه کمک کنیم تا آنها هم جایگاه خودشان را پیدا کنند. در این جشنواره می‌توان منتظر امیدهای آینده بود و فیلمسازان جوان را به عرصه حرفه‌ای فیلمسازی و سینما شناساند .

ایشان با تاکید بر اینکه همراهی و حمایت خودم را از جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اعلام می کنم، ادامه می‌دهد: وقتی یک جشنواره مانند حسنات به دور از هر گرایشی راه درست خود را پیش ببرد قطعا موفق خواهد بود. فراموش نکنیم که به کسانی باید پر و بال بدهیم که پرواز را یاد گرفته‌اند و آگاهی لازم در رابطه با کاری که می‌کنند را دارند. خوشحالم که این جشنواره در اصفهان برگزار می شود.