- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

همایون ارشادی: فیلم کوتاه راه درست ورود به سینما است

homayun-ershadi

همایون ارشادی با اشاره به اینکه فیلم کوتاه بهترین و درست‌ترین راه ورود به سینما است، گفت: راه‌های زیادی برای ورود به سینما وجود دارد، اما فیلم کوتاه می‌تواند تجربیات بسیاری برای علاقه‌مندان به سینما در بر داشته باشد.

به گزارش سوره سینما [1] ، همایون ارشادی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: «برای ورود به هر رشته‌ای باید از پایه شروع کرد و ساخت فیلم کوتاه بهترین جایی است که می‌توان به صورت اصولی و درست به فیلمسازی پرداخت و تجارب مفیدی را کسب کرد.»

ارشادی در پاسخ به این پرسش که برای جذب مخاطب فیلم کوتاه به چه نکاتی بیشتر باید توجه داشت، اظهار کرد: «من تا کنون چند فیلم کوتاه دیده‌ام که هیچ‌گاه از خاطرم پاک نمی‌شوند و همیشه در ذهن من باقی خواهد ماند. فیلم‌هایی که واقعا از دیدنشان لذت بردم و ارتباط خوبی از لحاظ عاطفی با آنها برقرار کردم.»

وی افزود: «فیلم کوتاه باید هم از فرم و ایده خوبی برخوردار باشد و هم بتواند از لحاظ حسی در مدت کوتاهی با مخاطب ارتباط برقرار کند. فیلم کوتاه باید بتواند ساده و روان صحبت کند و فهم داستان را برای مخاطب دشوار نکند.»

بازیگر «ماهی سیاه کوچولو» در ادامه تصریح کرد: «در ساخت فیلم کوتاه فیلمساز باید بتواند در مدت زمانی کوتاهی منظور قصه را برساند و به قصه به صورت درست بپردازد.»

وی پایان اظهار کرد: «در خیلی از فیلم‌های کوتاه قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد و درحقیقت بیان ساده یک اتفاق روزمره است. در فیلم کوتاه با ایده‌پردازی صحیح می‌توان در همان مدت زمان فیلم داستان را به مخاطب انتقال داد.»

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ۲۰ آبان ماه در پردیس سینمایی چارسو آغاز و تا ۲۶ آبان ماه ۹۴ ادامه دارد.