- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تمرکز بر تولید «نفس» باعث به تعویق افتادن تولید «آبجی» شد/ روزهای پایانی فیلمبرداری و تدوین همزمان «آبجی»

abji1

محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آبجی»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سوره سینما، [1] در ارتباط با آخرین وضعیت تولید این فیلم سینمایی گفت: فیلم سینمایی آبجی روزهای پایانی فیلمبرداری خود را پشت سر می‌گذارد و فکر می‌کنم که بتوانیم این اثر را به جشنواره فیلم فجر امسال برسانیم.

وی افزود: تدوین این فیلم با دو روز تاخیر از مراحل فیلمبرداری اثر، توسط سینا گنجوی در حال انجام است و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم آن را تا زمان رسیدن جشنواره فجر آماده کنیم.

قاسمی با توضیح دلایل انتخاب تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی آبجی و کار با یک کارگردان فیلم اولی، توضیح داد: در ابتدا بگویم که فیلمنامه «آبجی» نیز همچون دیگر آثاری که تا به حال تهیه‌کنندگی آن‌ها را بر عهده داشته‌ام، پیرامون موضوعاتی همچون خانواده و مادر است.

وی اضافه کرد: در این فیلمنامه با شخصیت یک مادر روبرو هستیم و تناسب آن با موضوعات مورد علاقه من در حوزه تهیه‌کنندگی، مرا به سمت تولید آن جذب کرد.

abji2 [2]

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» در ادامه با اشاره به ویژگی‌های کارگردان فیلم سینمایی «آبجی» اظهار کرد: خانم مرجان اشرفی‌زاده کارگردان این اثر، یکی از کارگردانان جوان سینمای ایران است و من هم به عنوان تهیه‌کننده علاقمند به همکاری با نیروهای با انگیزه و جوان هستم.

قاسمی افزود: البته باید به این نکته هم اشاره کنم که فیلم سینمایی «آبجی» اولین تجربه خانم اشرفی‌زاده در عرصه سینما است ولی ایشان تا پیش از این چندین اثر قابل قبول در عرصه فیلم‌های ویدیویی و مستند تولید کرده‌اند و این باعث می‌شود که یک تهیه‌کننده بتواند با خیالی آسوده بر اولین کار سینمایی او نیز سرمایه‌گذاری کند.

قاسمی که در حال حاضر علاوه بر «آبجی»، تهیه‌کنندگی سومین ساخته سینمایی نرگس آبیار را با نام «نفس» برعهده دارد، در ارتباط با تجربه تولید دو اثر سینمایی به طور همزمان گفت: با توجه به اینکه پروژه نفس در مرحله پس تولید قرار دارد و پروژه آبجی در مرحله تولید، به همین خاطر درواقع زمان‌بندی تولید این دو اثر از هم جدا بوده است.

وی تاکید کرد: در واقع یکی از دلایل به تعویق افتادن آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «آبجی»، این بود که من می‌خواستم تمرکز بیش‌تری روی هر کدام از این دو پروژه داشته باشم. چون من دوست دارم در همه زمان‌های فیلمبرداری یک اثر سرصحنه حضور داشته باشم برای همین سعی کردم که برنامه‌ریزی تولید این دو اثر را به این‌گونه انجام دهم.

abji3 [3]

فیلم سینمایی «آبجی» اولین تجربه سینمایی مرجان اشرفی‌زاده در مقام کارگردان است که نگارش آن حاصل همکاری مشترک اشرفی‌زاده، ناهید طباطبایی و علی اصغری است و داستان آن در مورد مادر و دختری است که سالیان سال است کنارهم زندگی می‌کنند ولی به خاطر وقوع حوادثی شرایطی پیش می‌آید که زمینه‌ساز جدا شدن این مادر و دختر می‌شود.

گلاب آدینه، معصومه قاسمی پور، پانته‌آ پناهی‌ها، حمیدرضا آذرنگ و شیرین یزدان بخش بازیگران اصلی این پروژه سینمایی هستند و عباس رستگار مدیرصدابرداری، امید عاشوری صدابردار، وحید آقایی دستیار صدابردار، فرحناز نادری طراح صحنه و لباس، مهرداد میرکیانی طراح چهره پردازی، سید روزبه سجادی حسینی مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان، فرید ناظر فصیحی مدیر جلوه های ویژه کامپیوتری، آرش آقابیک مدیر جلوه های ویژه میدانی، نائله شریفی منشی صحنه، الهام حسامی کارگردان فیلم مستند پشت صحنه، امیر یمینی مدیر تدارکات، روابط عمومی پریسا ساسانی با همکاری نغمه دانش از دیگر عوامل این فیلم سینمایی هستند.