- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اعتراض خانواده شهدا به انتخاب «آفریده» برای دبیر جشنواره فیلم روح‌الله/کارنامه «آفریده» سرشار از توهین به امام(ره)، اسلام و خانواده شهداست

mohamad-afarideh

به گزارش سوره سینما [1]، در پی انتخاب محمدآفریده به عنوان دبیر جشنواره فیلم«روح الله» توسط  شورای سیاستگذاری جشنواره، اعتراض های فراوانی به این انتخاب صورت گرفت و رسانه های مختلف با بر شمردن برخی آثار آفریده که رد ضدیت با امام(ره) شهدا و انقلاب بود به انتقاد از دبیری چنین فردی برای جشنواره ای با نام مبارک حضرت روح الله شدند. اعتراضات بدین جا ختم نشد و جمعی از خانواده محترم شهداو ایثارگران در نامه ای نوشتند از انتخاب چنین فردی شوکه شده اند که متن کامل آن در ذیل آمده است:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین»

روز شنبه ۲۵ آبانماه، اعلام خبر انتصاب محمد آفریده از سوی بعضی از خبرگزاری ها بعنوان دبیر جشنواره ی فیلم کوتاه «روح الله» آنهم از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، همه دلسوختگان انقلاب و یاران رهبر عظیم الشان انقلاب، امام خمینی(ره) را شوکه و متاثر نمود. ملت شریف و شهید پرور ایران! در یادهای ما خانواده ی شهدا، امام عزیز با لبخندی زیبا به روی لبانش و چشمانی نافذ بر یادهای ما و دستان گرمش بر سر فرزندان آن شهدا جای گرفته است. امام عزیز آنقدر به یاد خانواده ها و فرزندان شهدا بود ،که در سال۱۳۵۸ فرمان تاسیس بنیاد شهید را صادر نمود. یعنی حدود یکسال پس از انقلاب آنرا بسیار مهم دانست. حال چگونه است فردی که در کارنامه ی هنری اش فیلم هایی ضدشهدا و خانواده ایشان است، کسی که مشاور رسانه ای اصحاب فتنه بوده است، کسی که دنیای غرب از او دفاع می کنند و بودجه هایشان را بدست او می سپارند تا دستان شیطانی آنان در مملکت ما نفوذ کنند، مسولیتی فرهنگی-هنری آنهم مزین به نام معمار انقلاب اسلامی – امام خمینی(ره) را می گیرد. آیا حمایت های همه جانبه ی محمد آفریده (مدیر سایه نشین مرکزگسترش سینمای مستند و تجربی) از فیلم های شهبانو پسند و طاغوتی ( خاطره نی آوران،چنارستان و فیلم های تقبیح شده ی همخانه، فصل باران های موسمی، ازدواج موقت، تهران انار ندارد و ….) با محوریت تحقیر و توهین به فرهنگ و سنت اسلامی – ایرانی و تمام اقشار جامعه برای شناسایی خط و ربط وی با جریان نفوذ بر مسولین نظام – اعم از دستگاههای فرهنگی و امنیتی پوشیده است!؟ اما سوال اساسی که دلسوختگان امام و انقلاب را بیش از هر چیز به خود مشغول کرده است، این بود که آیا واقعا موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی(ره) تهیه کننده فیلم موهن به امام تحت عنوان “یک خانواده محترم” را نمی شناسند!؟ و چرا شورای سیاست گذاری این جشنواره از میان تعداد بی شمار عاشقان حضرت امام خمینی(ره) در سینمای ایران، باید فردی را که در کارنامه اش چندین فیلم نامناسب که سرشار از توهین به امام و اسلام و خانواده ی شهدا است را انتخاب بکنند!؟در پایان، ضمن تاسف از ذکر واقعه ی شومی از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تقاضا داریم نسبت به اصلاح این اتفاق تجدید نظر جدی داشته باشند.

afarideh 8 [2]

منبع: خبرگزاری فارس [3]