- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

طالبی: «یتیم‌خانه ایران» را در بخش مسابقه جشنواره فجر شرکت نمی‌دهم!/ آخرین خبرها از فیلم بحث برانگیز ابوالقاسم طالبی+ تصاویر جدید در «سوره سینما»

yatimkhane1

ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سوره سینما [1]، در ارتباط با آخرین وضعیت این فیلم سینمایی گفت: از دو هفته پیش مراحل صداگذاری این فیلم توسط بهمن حیدری آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص حضور این اثر در جشنواره فیلم فجر امسال اظهار کرد: صرفا به خاطر نام «فجر» که بر این جشنواره گذاشته شده است، می‌خواهم در آن حضور پیدا کنم ولی اثرم را برای شرکت در بخش سودای سیمرغ این جشنواره ارائه نمی‌کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «دست‌های خالی» افزود: به نظرم حضور در بخش مسابقه سینمای ایران برای جوانان است و از افرادی همچون من دیگر گذشته است که بخواهند در این بخش با جوانان رقابت کنند.

طالبی تاکید کرد: سعی ما بر این است که در صورت موافقت مسئولین جشنواره فیلم فجر، در زمان برگزاری آن، یک بار این اثر را برای اهالی رسانه و منتقدین نمایش دهیم ولی به غیر از این برنامه، «یتیم‌خانه ایران» فقط در بخش جنبی جشنواره حضور خواهد داشت.

yatimkhane2 [2]

کارگردان فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» در ارتباط با حمایت‌های صورت گرفته از این اثر بیان کرد: در مسیر تولید این فیلم، با مشکلات مالی مختلفی روبرو شدیم ولی به طور کلی بنیاد سینمایی فارابی از این اثر هیچ حمایتی نکرد و فقط بنیاد روایت فتح بود که برای تولید «یتیم‌خانه ایران» از ما حمایت کرد.

وی همچنین در ارتباط با بخش‌هایی از این فیلم که در زمان حال می‌گذرد و پیش از این تولید آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، تشریح کرد: تصویربرداری دو دقیقه پایانی این فیلم که در زمان حال روایت می‌شود، باقی مانده است که در نظر داریم به زودی آن را فیلمبرداری کنیم تا بتوانیم تولید فیلم را کامل کنیم.

yatimkhane3 [3]

فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» روایتگر داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران است که در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در دوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس به وقوع پیوست. این فیلم به شیوع بیماری وبا در بین مردم این دوران نیز می پردازد.

فرخ نعمتی، جعفر دهقان، علیرام نورایی، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، ایمان صفا، محمد علی شادمان، قطب‌الدین صادقی و صالح میرزا آقایی به همراه بازیگران خارجی نظیر برایان طرفه، برت جان کورن، پاول لسلی داونی، جان اتول از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.