- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ششمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» برگزار می‌شود

etefagh-tarane-new

ششمین برنامه از سلسله برنامه‌های «اتفاق ترانه»، شنبه هفتم آذرماه ساعت ۱۶، با حضور شاعران، ترانه‌سرایان و جمعی از دوستداران شعر و موسیقی در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما [1] ، ششمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» در حالی برگزار می‌شود که شاعران و ترانه سراین تازه ترین آثار خود را قرائت می کنند. همچنین حضور یاسین حجازی به این برنامه رونق دوچندان می‌دهد.

این برنامه با اجرای سعید بیابانکی از بخش‌های دیگری تشکیل شده است که معرفی کتاب، پخش نماهنگ موسیقی، سخنرانی عبدالحمید ضیایی، شاعر و استاد فلسفه، درباره شعر و فلسفه از آن جمله است. در این مراسم همچنین شاهد پخش نماهنگ موسیقی «خونین دلان» خواهیم بود.

بخش دیگر این نشست به معرفی کتاب اختصاص دارد که یاسین حجازی، نمایش نامه‌نویس، در این برنامه به معرفی تازه‌ترین اثر خود تحت عنوان «قاف» خواهد پرداخت. این کتاب در ۱۱۶۳ صفحه، بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از ۳ متن کهن فارسی است.

حجازی در این اثر عناصر دراماتیک (دیالوگ‌ها و ایماژها) ۳ متن کهن فارسی را استخراج کرده است. او هر دیالوگ یا ایماژ را به مثابه نگاتیوهایی در هر صفحه کتابش گنجانده است که قدیمی‌ترین این متن‌ها متعلق به قرن ۵ هجری و جدیدترین آن‌ها متعلق به قرن ۷ هجری است. این کتاب از سوی نشر شهرستان ادب در نیمه اول شهریورماه امسال چاپ شده است که اکنون نیز به چاپ سوم رسیده است. گفتنی است اثر قبلی حجازی کتاب «آه» بوده است که چاپ نهم آن اکنون در بازار است.

ششمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه هفتم آذر‌ماه ساعت ۱۶ در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.