- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم سینمایی «ناهید» مورد تحلیل قرار می‌گیرد

nahid

نمایش و تحلیل فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده با حضور عوامل فیلم، توسط «سیاووشان» مرکز خدمات روانشناسی در پردیس سینمایی کوروش برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما [1] ، فیلم سینمایی «ناهید» به نویسندگی و کارگردانی آیدا پناهنده، به تهیه‌کنندگی بیژن امکانیان و همچنین با بازی ساره بیات، پژمان بازغی و نوید محمدزاده که هم اکنون در سینماهای مختلف تهران روی پرده است؛ ساعت ۱۱ قبل‌ازظهر تا ۳ بعدازظهر روز جمعه ۶ آذرماه جاری توسط «سیاووشان» مرکز خدمات روانشناسی و با حضور متخصصان روان‌پژوه و جامعه‌شناس از جمله؛ رضا شهلا، شروین وکیلی و افشین یداللهی در پردیس سینمایی کوروش تهران به نمایش درمی‌آید و پس از آن مورد تحلیل روان‌کاوانه و روان‌پژوهانه قرار می‌گیرد.

در متن «سیاووشان» مرکز خدمات روانشناسی به مناسبت نمایش فیلم سینمایی «ناهید» آمده است: هنر بازتاب تجربه‌های روانی انسان است، که با زبانی خلاقانه تجلی می‌یابد و نماد پردازی‌های هنر هفتگانه را در خویش دارد و به گونه‌ای ژرف‌تر و اثر بخش ، با تار و پود روان انسان در پیوند قرار می‌گیرد و از ضمیر ناآگاه تا ضمیرآگاه عرصه جلوه او می‌گردد. افق‌های نوینی را در پیش دیدگان انسان می‌گشاید و از این رو رمزگشایی ابعاد نهفته‌ فیلم که خاستگاهی ناآگاه دارد، نیازمند نگاهی روان‌کاوانه و روان‌شناسانه است.

با چنین دغدغه‌ای مرکز خدمات روان‌شناسی «سیاووشان» فیلم‌های در خور تأمل ایرانی و خارجی را از چشم‌اندازهای روان‌کاوی و روان‌شناسی برای شناخت عمیق‌تر و کیفی‌تر آنها تحلیل و تبیین می‌نماید.

در این سلسله نشست‌ها، برای پاییز ۱۳۹۴ فیلم ارزنده‌ «ناهید» با حضور عوامل فیلم درنظر گرفته شده است؛ تا با حضور متخصصان «سیاووشان» مورد تحلیل روان‌کاوانه و روان‌پژوهانه قرار گیرد. علاقمندان برای شرکت در این برنامه، از طریق وب سایت سیاووشان و یا گیشه پردیس کوروش(۴۷۰۱) و یا با شماره ۲۲۲۶۶۰۵۲ تماس بگیرند.

فیلم سینمایی «ناهید» در حال حاضر توسط مؤسسه «رسانه نیکان فیلم» در گروه پردیس سینمایی کوروش در تهران و نیز سینماهای سراسر کشور روی پرده است و مردم برای دیدن این فیلم و خرید آنلاین بلیط و رزروآن می‌توانند به سایت «سینما تیکت» به آدرس اینترنتی www.cinematicket.org [2] مراجعه کنند.