- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«تا آمدن احمد» داوطلب حضور در عمار شد

ta-amadane-ahmad2

به گزارش سوره سینما [1]، «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی تولید شده در سال ۱۳۹۳ از جمله آثار سینمایی با موضوع دفاع مقدس است که ششمین جشنواره مردمی عمار ارسال شده است.
داستان این فیلم، روایتگر یک خانواده شهید در جزیره خارک در سال ۱۳۶۵ است؛ در این فیلم احمد از نیروهای جمعیت هلال احمر شهید می شود اما خانواده وی با تصور زنده بودن او، همچنان به جست و جویش می پردازند.
بنابراین گزارش، در طول هشت سال جنگ ایران و عراق، جزیره خارک آماج انفجارهای پی در پی بود و در طول ۲۸۰۰ روز جنگ قریب به ۲۸۴۰ مرتبه بمباران شد؛ از این رو  فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» به ایثارگری و فداکاری مردم استان بوشهر و جزیره خارک پرداخته و از جان گذشتگی مردم این منطقه را به تصویر می کشد.

گفتنی است، کارگردان فیلم سینمایی«تا آمدن احمد» نظر خود را در خصوص این فیلم بدین شرح عنوان کرده است: «هنگام تحقیقات انجام شده برای ساخت فیلم «تا آمدن احمد» متوجه شدم که مردم جزیره خارک به معنای واقعی برای دفاع از سرزمین خود از جان گذشتند؛ بخش تامل برانگیزی که در تحقیقات به آن رسیدیم این بود که مردم خاک در هشت سال جنگ، فداکاری بسیاری کردند تا صادرات نفت ایران که به عنوان تنها منبع درآمد کشور محسوب می شد، متوقف نشود».

فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» با بهره گیری از بازی افسر اسدی، پرهام دلدار، مهدی فقیه، بهرام ابراهیمی، جواد پولادی، ونوس حسن کانلی، محمد جواد سلام پور، سینوهه دانشمند و حسین قفلی، در ششمین جشنواره مردمی عمار  حضور خواهد یافت.

بنابر این گزارش، جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد که مهلت ارسال آثار به دوره ششم آن تا دهم آذرماه تمدید شده است.

منبع: مشرق [2]