- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

گفت‌و‌گوی «سوره سینما» با جلال دهقانی اشکذری به همراه جدیدترین تصاویر از «دلبری»، اثر متفاوت جشنواره امسال فجر

delbari3

سید جلال دهقانی اشگذری کارگردان فیلم سینمایی «دلبری» در گفت‌و‌گو با سوره سینما [1] در ارتباط با آخرین وضعیت این فیلم سینمایی گفت: به تازگی صداگذاری این فیلم سینمایی توسط سیدعلیرضا علویان به اتمام رسیده است.

وی افزود: تقریبا تمام مراحل فنی تولید این فیلم تمام شده است و تصمیم داریم تا بعد از بازبینی نهایی آن، نسخه نهایی اثر را به عنوان اولین آثار حاضر در جشنواره امسال برای دبیرخانه سی‌و‌چهارمین فیلم فجر ارسال کنیم.

دهقانی در مورد ایده‌ی تولید این فیلم سینمایی اظهار کرد: این فیلم چند سال پیش و بعد از مطالعه یک کتاب به ذهنم رسید و بعد از آن به سراغ نگارشی داستانی از این کتاب رفتم.

این کارگردان سینما ادامه داد: داستان این فیلم در مورد زنی است که در شب عروسی خواهرزاده‌اش درگیر اتفاقاتی می‌شود که زندگی او را تغییر می‌دهد.

delbari2

کارگردان فیلم سینمایی «خانه‌ای کنار ابرها» در ارتباط با دلایل طولانی شدن روند ساخت فیلم سینمایی «دلبری» که تولید آن از سال گذشته آغاز شده بود، گفت: سال گذشته قرار بود که این فیلم سینمایی را به جشنواره فیلم فجر برسانیم ولی به دلایلی نشد.

وی تشریح کرد: در واقع زمانی که مشغول به فیلمبرداری بخش‌های پایانی این فیلم سینمایی بودیم، از سوی جشنواره اعلام شد که دیگر اثری را برای حضور در جشنواره قبول نمی‌کنند، به همین خاطر ما سایر مراحل فمی این اثر را به امسال موکول کردیم تا بتوانیم در جشنواره امسال حضور پیدا کنیم.

دهقانی همچنین در ارتباط با دیگر فعالیت‌های خود در عرصه سینما، گفت: به تازگی نگارش یک فیلمنامه سینمایی به نام «حالت پرواز» را به اتمام رساندم ولی با توجه به ترافیک کاری قبل از جشنواره فجر، سعی می‌کنم برای تولید آن، بعد از برگزاری این دوره از جشنواره اقدام کنم.

delbari1

کارگردان سریال تلویزیونی «حانیه» در پاسخ به این سوال که آیا قصد حضور دوباره در عرصه سریال سازی را دارد، اظهار کرد: در شرایط فعلی صدا و سیما علاقه زیادی به تولید سریال ندارد. البته من هم چند وقت پیش طرحی را برای ساخت یک سریال به تلویزیون ارائه کردم ولی همچنان خبری از سوی آن‌ها در زمینه تولید آن نشده است.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیما بسیاری از تولیدات خود را از پیش سفارش می‌دهد و با توجه به اینکه من به جز سریال حانیه، تجربه‌ای در این زمینه ندارم، به نظر می‌رسد مسئولین تلویزیون نیز چندان تمایلی به این ندارند که اثر جدیدی را تولید کنیم.