- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

توضیحات مجید اسماعیلی در مورد حاشیه‌های مصاحبه اخیرش با «سوره‌سینما» در رسانه‌ها/ حرف‌ها و گفتگوهایم واضح است و نیازی به مفسر ندارم….

esmaeili2

سوره‌سینما [1]: روز شنبه(۷آذرماه) مصاحبه‌ای با مجید اسماعیلی؛ کارگردان فیلم «ماهی سیاه کوچولو» در رابطه با ساخت این فیلم در پایگاه خبری «سوره‌سینما» منتشر شد که در رسانه‌ها بازخورد فراوانی یافت، اما در همین زمینه یکی از سایت‌های خبری با اشاره به بخشی از صحبت‌های مجید اسماعیلی با «سوره‌سینما» تحلیلی شخصی را در رابطه با فیلم «ماهی سیاه کوچولو» منتشر کرد که باعث ایجاد حاشیه‌های فراوانی شد.

حالا اما به دلیل ایجاد این حاشیه‌ها، مجید اسماعیلی در توضیح و تکمیل مصاحبه‌ی خود و برای عدم برداشت‌های مختلف از صحبت‌هایش در این مصاحبه و ایجاد سوءتفاهم، متنی را در اختیار «سوره‌سینما» قرار داده است که آن را می‌خوانید:

حرف‌ها و گفتگوهایم واضح است و نیازی به مفسر ندارم….

با توجه به خبری که دیروز (دوشنبه) در مورد فیلم «ماهی سیاه کوچولو» از طرف اینجانب در یکی از رسانه‌ها درج شد؛ اعلام می‌کنم که به هیچ عنوان و در هیچ مصاحبه و گزارشی حرفی از سرمایه‌گذار دولتی نزده و این خبر را تکذیب می‌کنم. فیلم مذکور با حمایت و بودجه شخصی تهیه‌کننده فیلم ساخته شد. و در ادامه اعلام می‌کنم از آنجایی که فیلم در بستر تاریخی واقعه آمل رخ می‌دهد، همگان از این داستان اطلاع داشتیم و با علم بر این قضیه پا به عرصه تولید این اثر گذاشتیم و با قلب و وجودمان فیلم را ساختیم و کپشن ابتدا و انتهای فیلم نیز گویای این امر بوده و مطلبی فارغ از داستان فیلم نمی‌باشد.

اگر جایی گفته‌ام که راجع به واقعه آمل نساخته‌ام، منظور این بوده که فیلمی صرفا تاریخی در مورد واقعه مدنظر نساخته‌ام، نمی‌خواستیم به طور مستقیم به اصل واقعه بپردازیم و سعی بر این بوده که با ایجاد درام و کنش و کشمکش و به تصویر کشیدن فضای درونی آدم‌ها، درامی جذاب در کنار اصل واقعه خلق کنیم.

توصیه من به دوستانی که داعیه هنر و فرهنگ دارند این است که فارغ از هرگونه جناح و جناح‌بندی و زاویه با شخص یا دیدگاهی، در این روزها که سینمای ما به روی دست‌انداز سرمایه افتاده، به جای حاشیه‌سازی، از تهیه‌کنندگانی که با بودجه و سرمایه شخصی خود قدم در مسیر پرتلاطم تهیه فیلم می‌گذارند، حمایت و قدردانی کنند. آخرین نکته اینکه حرف‌هایم صریح و شفاف بوده و نیازی به مفسر ندارم، “جنگ و اعترافی در کار نیست.” حال همه ما خوب است. اگر بگذارم، بگذاری، بگذارند…

والسلام

مجید اسماعیلی