- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«آشوب» کاظم راست‌گفتار به صداگذاری رسید/ «آشوب» طنز تلخ اجتماعی که سیاسی نیست+ جدیدترین تصاویر در «سوره سینما»

ashoob1

کاظم راست‌گفتار کارگردان فیلم سینمایی «آشوب» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سوره سینما [1]، در ارتباط با آخرین وضعیت تولید این فیلم سینمایی گفت: نزدیک به ۴۰ روز است که فیلمبرداری این اثر به اتمام رسیده است و در حال حاضر در مرحله صداگذاری است.

وی افزود: این روزها محمد موسوی‌نژاد مشغول به صداگذاری این اثر است و پیش از آن نیز مراحل مونتاژ آن توسط روزبه کلباسی و کارهای مربوط به جلوه‌هاى ویژه کامپیوترى آن توسط امیر و کامران سحرخیز انجام شده بود.

کارگردان فیلم سینمایی «چک» با اشاره به اینکه اولین حضور «آشوب» در جشنواره فیلم فجر خواهد بود، در ارتباط با داستان فیلمش اظهار کرد: داستان این فیلم دارای طنز تلخی است که مربوط به شرایط طنزی می‌شود که ما ایرانیان درگیر آن هستیم و در آن به عنوان یک انسان نمی‌توانیم از شرایط اقلیمی خود برای پیشرفت جامعه‌مان استفاده کنیم.

ashoob2

وی ادامه داد: این فیلم سیاسی نیست، بلکه یک فیلم رواشناسانه و اجتماعی است که موقعیت یک انسان را در یک دوره اجتماعی خاص نشان می‌دهد، البته این بدان معنا نیست که ما بخواهیم در این فیلم به یک دوره تاریخی مشخص اشاره کنیم و اصراری بر این موضوع نداشتیم.

کارگردان فیلم سینمای «نقاب» که به عنوان تهیه‌کننده تازه‌ترین فیلم خود نیز فعالیت می‌کند، در پاسخ به این پرسش که حمایت‌های صورت گرفته از این تولید این اثر چگونه بوده است، بیان کرد: بنیاد سینمایی فارابی با پرداخت وام از این اثر حمایت کرده است ولی تاکنون تنها بخش کوچکی از این وام پرداخته شده است و امیدواریم که بخش اصلی این وام نیز هرچه زودتر پرداخته شود تا مشکلات ما برطرف شود.

ashoob3

راست‌گفتار اضافه کرد: ما در این فیلم از ۴۳  بازیگر مطرح سینما استفاده کرده‌ایم و تعداد زیادی هنرور در آن حضور دارند که به طور طبیعی ما نمی‌توانستیم از پس تمامی هزینه‌های این اثر برآییم و در نتیجه نیازمند حمایت فارابی بودیم، هرچند که آن‌ها نیز بعد از دیدن بخش‌هایی از این اثر پذیرفتند که حمایت‌هایی را از این اثر داشته باشند.

فیلم سینمایی «آشوب» روایتگر داستان جوانی هنرمند و روشن فکر است که در شرایط اجتماعی دوره خود نمی‌تواند برای پیشرفت زندگی‌اش از هنرش استفاده کند و به ناچار به سراغ راههای غیراخلاقی می‌رود…

ashoob4

کوروش تهامی، آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، شهره لرستانی، فرهاد آییش، همایون ارشادى، امیرحسین صدیق، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، نیما فلاح، فخرالدین صدیق شریف، داریوش کاردان ، رضا فیاضى، سعید امیرسلیمانى، رضا بنفشه خواه، آشا محرابى، لیلا اوتادى، میرطاهر مظلومى و غلامحسین لطفى بخشی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند که تاکنون نام آن‌ها رسانه‌ای شده است.

راست گفتار پیش از این فیلم‌هایی چون «نقاب»، «چک»، «عروس خوش‌قدم» و «زنان ونوسی مردان مریخی» را کارگردانی کرده است.