- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«آشپزی با دوربین» آماده نمایش می‌شود

ashpazi-doorbin

به گزارش سوره سینما [1] ، فیلم مستند «آشپزی با دوربین» جدیدترین ساخته محمدرضا عینی؛ مستندساز جوان است که به تغییر ذائقه ایرانیان با نگاه به فیلم‌های تاریخ سینمای ایران می پردازد.

عینی درباره ساخت این فیلم می‌گوید: سینما، رسانه قدرتمندی است که هم از اجتماع تاثیر می‌گیرد و هم بر اجتماع تاثیر می‌گذارد و به بیانی دیگر فرهنگ‌سازی می‌کند. ما در «آشپزی با دوربین» به مساله غذا که ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین نیاز بشری است، از دریچه سینما نگاه کرده‌ایم.

وی می‌افزاید: با نگاه دقیق به موضوع غذا در قاب سینما، می‌توانیم متوجه تغییرات بسیاری در وجوه مختلف اجتماعی تاریخ معاصر ایران شویم.

بر پایه این خبر، از فیلم‌های شاخصی که در مستند «آشپزی با دوربین» به آنها پرداخته شده‌است، می‌توان به «ماهی‌ها عاشق می‌شوند»، «کافه ترانزیت»، «اجاره نشین‌ها»، «مهمان مامان» و «گنج قارون» اشاره کرد.

همچنین در این فیلم علی رفیعی، کامبوزیا پرتوی، رضا کیانیان، مانی حقیقی، کیانوش گرامی، کامشاد کوشان، پیمان جعفری و … مقابل دوربین رفته‌اند.

ashpazi-doorbin2

از دیگر عوامل این مستند ۵۰ دقیقه‌ای عبارتند از:

مدیر تولید: محمد خانی، تدوین: داوود صدری، تصویربردار: مجید خمس آبادی صدابرداران: سعید علیپور و حسین معتمدی، مشاور رسانه‌ای: سارا خداکرمی، تدارکات و حمل نقل: امیر جعفری نژاد و آرشیو: سارا شهامت

بر پایه این خبر، مستند «آشپزی با دوربین» به سفارش شبکه افق و به تهیه‌کنندگی «احسان فولادی فرد» تولید شده است.