- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

محمدعلی سجادی: امیدوارم «تمرینی برای اجرا» مخاطب خود را پیدا کند/ توقف دو ماه «تمرینی برای اجرا» در ایستگاه صداگذاری + جدیدترین تصویر در «سوره سینما»

tamrini-baraye-ejra

محمدعلی سجادی کارگردان فیلم سینمایی «تمرینی برای اجرا» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سوره سینما [1]، در ارتباط با آخرین وضعیت این فیلم سینمایی گفت: از اواخر مهرماه صداگذاری این اثر توسط محمد موسوی‌نژاد آغاز شده است و پس از آن مرحله ساخت موسیقی توسط احسان آنالو انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اولین نمایش این اثر در جشنواره فیلم فجر خواهد بود، افزود: در تلاشیم که با اتمام این مراحل حتما در جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشته باشیم.

سجادی در پاسخ به این سوال که شانس فیلم خود را در مرحله حضور در جشنواره فجر و استقبال مخاطبان در اکران عمومی تا چه اندازه می‌بیند، اظهار کرد: بدون شک هر کارگردانی دوست دارد که اثرش دیده شود و من نیز دوست دارم که این فیلم دیده شود ولی من نمی‌توانم در ارتباط با این موضوع نظری بدهم.

وی اضافه کرد: من سال‌هاست که در حوزه سینما کار می‌کنم و هیچ‌وقت منتظر جشنواره نبودم ولی امیدوارم که این اثر مخاطب خود را پیدا کند و از همه مهم‌تر برای من این است که این فیلم درست دیده شود و مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

کارگردان فیلم سینمایی «مخمصه» با اشاره به دغدغه خود در ارتباط با تولید اثری پیرامون شاهنامه فردوسی بیان کرد: علاقه من به داستان‌های شاهنامه فردوسی به ویژه داستان «سیاوش» و دغدغه من در ارتباط با تئاتر باعث شد که به سراغ این سوژه بروم و اثری بسازم که در ارتباط با هردوی آن‌ها باشد.

سجادی همچنین در ارتباط با ترکیب بازیگران نوزدهمین فیلم سینمایی خود گفت: بازیگران این فیم همه از چهره‌های با سابقه و استخوان خرد کرده تئاتر کشور هستند که با توجه به موضوع و حال و هوای فیلم دوست داشتم که از بازیگران تئاتر برای آن استفاده کنم.

وی خاطر نشان کرد: به نظرم بازیگران این اثر به بهترین نحو نقش خود را ایفا کرده‌اند و من از نتیجه کار آن‌ها راضی هستم.

در خلاصه داستان «تمرینی برای اجرا» آمده است که یک کارگردان تئاتر تصمیم می‌گیرد تا با جمع کردن گروهی بتواند داستان سیاوش را از روی شاهنامه فردوسی بخوانند و برای اجرا تمرین کنند.‌.‌.

میکائیل شهرستانی، مهدی میامی، محمدعلی سجادی، محمود راسخ فر، محمد ساربان، حسین فلاح و آزاده موحد از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.