- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

در آستانه سالروز درگذشت مولانا؛ «خانه ۲۵» در ترکیه کلید می‌خورد

khaane-25

به گزارش سوره سینما [1] ، فیلم مستند «خانه ۲۵» جدیدترین اثر علی جلالی با پشت سر گذاشتن یک ماه پیش تولید، در آستانه سالروز درگذشت مولانا (۱۷ دسامبر ؛۲۶ آذرماه) در قونیه کلید می‌خورد و تیم سازنده نیز به زودی راهی ترکیه می‌شوند.

بر پایه این خبر، هر ساله دوستداران مولانا در ۱۷ دسامبر مصادف با سالگرد درگذشت مولانا که شب اُروس (Arus) نامیده می‌شود، از اطراف و اکناف ترکیه و جهان بر آرامگاه او حاضر می‌شوند تا شاهد مراسم ویژه بزرگداشت مولانا باشند.

در خلاصه داستان «خانه ۲۵» که فیلمنامه آن توسط «الیاس صفدری» و «علی جلالی» نوشته شده، آمده است:

فیلمسازی در پی ساخت مستندی درباره مولاناست، اما با مشکلاتی روبرو می‌شود، در این بین از راهنمایی‌های پیری بهره می‌برد که در مورد خانه‌ای به نام «خانه ۲۵» در شهر قونیه ترکیه صحبت می‌کند و مسیر و داستان فیلم را تغییر می‌دهد. راوی داستان برای کشف حقیقت راهی قونیه (شهری که آرامگاه مولانا در آنجا واقع است) می‌شود…

«الیاس صفدری» مدیر تصویربرداری، «مهران بهروزی نیا» صدا بردار، «مهشید محمودیان» دستیار کارگردان و برنامه ریز، «بهراد صاحبقرانی» تدوین، «میلاد باقری» مدیر تولید، «سارا خداکرمی» مشاور رسانه‌ای، «علیرضا عباسی» هماهنگی ایران، «اونور اوزگور» هماهنگی ترکیه و «اکبر قاسمی» تدارکات، دیگر عوامل مستند «خانه ۲۵» هستند.

«شهاب انصاری» تهیه‌کنندگی این مستند ۴۰ دقیقه‌ای را بر عهده دارد و آژانس مسافرتی «ژوان شن سفید» نیز سرمایه‌گذار آن است.