- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رایزن فرهنگی افغانستان «گاو زخمی» را پسندید

gaave-zakhmi

به گزارش سوره سینما [1] ، سعید دولتخانی نویسنده و کارگردان در این باره گفت: محمد افسر رهبین رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران به درخواست سید امیر سیدزاده تهیه کننده فیلم نسخه ای از فیلم «گاو زخمی» را دید تا پس از بررسی کیفیت فیلم و در صورت صلاحدید، برای اکران همزمان آن در افغانستان با تهیه کننده همکاری کند.

وی ادامه داد: محمد افسر رهبین در جلسه ای با حضور من در سفارت افغانستان، به بررسی و تحلیل فیلم «گاو زخمی» پرداخت. او که خود شاعر و نویسنده ای نام آشنا در افغانستان است، پرداخت عادلانه به رابطه یک ایرانی و یک مهاجر افغان را تحسین کرد و دغدغه های جاری در فیلم را ارزشمند دانست.

این نویسنده و کارگردان افزود: در نهایت، قرار شد تهیه کننده در مرحله بعدی، با مسئولان مربوطه در افغانستان وارد گفت و گو و مذاکره شود تا پس از بررسی و توافق لازم، فیلم «گاو زخمی» همزمان با ایران در افغانستان هم اکران شود. پروانه نمایش «گاو زخمی» صادر شده است و احتمالا تا آخر سال در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود.

دولتخانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در جلسه موثر و مفیدی که با آقای محمد افسر رهبین داشتم، از آگاهی ایشان به سینما و میزان اطلاعات هنری و عمومی شان لذت بردم. تحلیل دقیق ایشان درباره «گاو زخمی» برایم جالب و ارزشمند بود. آقای محمد افسر رهبین، حتی اکران «گاو زخمی» در تاجیکستان را هم مناسب دانست و معتقد است که این فیلم می تواند با مخاطبان گسترده ای ارتباط برقرار کند. ایشان علاوه بر پرداختن به داستان هایی درباره ارتباط میان دو کشور، قصه های بسیاری درباره مردم افغانستان در طبقات و مشاغل مختلف را قابل روایت دانست تا آنها در مشاغلی غیر از کارگری و نگهبانی هم معرفی شوند و توانایی ها و تخصص هایشان مورد ارزیابی قرار بگیرد.

عوامل فیلم «گاو زخمی» عبارتند از نویسنده و کارگردان: سعید دولتخانی، تهیه کننده : سیّد امیر سیّد زاده ، مجری طرح و مدیر تولید: محمّد حسین سیّد زاده ، مدیر فیلمبرداری: حسنعلی اسدی ، تدوین: مسعود دولتخانی، طراح چهره پردازی: سودابه خسروی ، طراح صحنه و لباس: سعید دولتخانی ،طراحی و ترکیب صدا: امیر حسین صادقی / مدیر صدابرداری: ارسلان کیان ارثی ، موسیقی: سهند مهدیزاده ،عکس: علی نیک رفتار و علی بیات، دستیار اوّل کارگردان و برنامه ریز: آلما سعادتی ، منشی صحنه: مرضیه آذری ، مدیر تدارکات: حامد آذرمیان.

بازیگران: آرش مهاجر، بهار نوحیان، آزیتا لاچینی، حمید رضا هدایتی، لیندا کیانی، محمّد امین صاحب زاده، نیکان راست قلم، کاظم علیزاده، امیر صدیقی،سپیدار تاری،امیر فرزان ومهران رجبی.

خلاصه داستان: یک کارگر ایرانی و یک کارگر افغان در چهارشنبه سوری با هم درگیر می شوند. این درگیری، ارتباط این دو همکار را وارد مسیر خطرناکی می کند.