- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلمساز آمریکایی: «تنها میان طالبان» شگفت‌زده‌ام کرد

richard petigro

به گزارش سوره سینما [1] ، مدیر جشنواره باستان شناسی آمریکا که از مهمانان ویژه نهمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» است درباره حضور خود در ایران و این رویداد سینمایی گفت: این سومین دوره ای است که من به عنوان مدیر جشنواره باستان شناسی آمریکا در این جشنواره حضور دارم و در این سال‌ها فیلم های بسیاری از سینمای مستند ایران دیده ام و احترام خاصی برای فیلمسازان ایرانی قائل هستم.

وی تصریح کرد: در بین این آثار آنچه برای من جذاب است، فرهنگ و ادبیات ایرانی و توجه فیلمسازان جوان به این مقوله است و من به عنوان تهیه کننده و کارگردان از این آثار لذت می برم.

مدیر جشنواره باستان شناسی آمریکا با اشاره به این مطلب که فیلم مستند «تنها میان طالبان» به کارگردانی محسن اسلام زاده را دیده است، گفت: یکی از فیلم های خوبی که در جشنواره «سینما حقیقت» امسال دیدم مستند «تنها میان طالبان» است. به اعتقاد من این فیلم یک اثر جسور از یک فیلمساز ایرانی است و خوشحالم که سینمای ایران، فیلمسازانی با این شجاعت دارد.

پتیگرو افزود: دیدن چنین فیلمی نه تنها برای من بلکه برای جهان حائز اهمیت است. کشور افغانستان سرزمینی در جنگ است که همواره نقطه توجه در دنیا بوده درست مانند کشور من آمریکا که درگیر امور کشور افغانستان است.

وی افزود: حضور در جشنواره هایی از این دست برای تبادل اطلاعات و همچنین آشنایی با فرهنگ های مختلف بسیار با اهمیت است.

ریچارد پتیگرو در پایان صحبت های خود گفت: من مدیر یک جشنواره باستان شناسایی در آمریکا هستم و دو سال پیش فیلم های ایرانی با موضوع باستان شناسی که آمیخته با فرهنگ و ادبیات ایرانی بود از کشور شما برای من ارسال شد و با دیدن این فیلم ها بسیار شگفت زده شدم و زمانی که مسئولان این جشنواره از من دعوت کردند که در این جشنواره شرکت کنم با رویی گشاده این دعوت را پذیرفتم.

منبع: خبرگزاری مهر [2]