- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نمایش «پدر آن دیگری» در چهاردهمین جشنواره فیلم داکا

dhaka-pedar

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی فیلم و بنیاد سینمایی فارابی، این جشنواره که از ۲۴ دی تا ۲ بهمن سال جاری در کشور بنگلادش برگزار می شود، میزبان «پدر آن دیگری» آخرین ساخته ی «یدالله صمدی» خواهد بود.

همچنین یدالله صمدی در هیات داوران بخش اصلی این جشنواره (مسابقه سینمای آسیا و اقیانوسیه) در کنار محمد ملص (کارگردان سوری ، رییس هیات داوران) ، آلین تاسکیان (منتقد ترک و رییس فعلی فیپرشی) ، حیدر رضوی (کارگردان بنگلادشی) و گلبهارا تولوموشوفا (مدیر امور بین الملل معاونت سینمایی در وزارت فرهنگ و جهانگردی قرقیزستان)نیز حضور خواهد داشت.

جشنواره فیلم داکا از سال ۱۹۷۷ با شعار « فیلم بهتر، مخاطب بهتر، جامعه بهتر»، در مقام مقاومتی جسورانه در برابر انحطاط، ابتذال و سوداگری های سطح پایینی که جریان مسلط سینمای بنگلادش را در بر گرفته، آغاز به کار نموده و با حمایت مجمع سینمایی رنگین کمان به مهم ترین جشنواره آن کشور و یکی از رویدادهای سینمایی شناخته شده در مجامع بین المللی مبدل شده است. انتظار می رود در چهاردهمین دوره این رویداد سینمایی، در بخش هایی شامل «مسابقه سینمای آسیا و اقیانوسیه»، «مرورها و بزرگداشت ها»، «سینمای جهان»، «سینمای کودک»، «فیلمسازان زن»، «مسابقه فیلم های کوتاه و مستقل»، «سینمای نوردیک» و «مسابقه سینمای معناگرا»، بیش از ۱۷۰ فیلم از حدود ۶۰ کشور شرکت کنند.

گفتنی است «پدر آن دیگری» وارد هفته ی هشتم اکران خود به سرگروهی سینمایی استقلال شده است و به تازگی در جشنواره فیلم کودک مانگالور در هند جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر کودک را کسب نموده است.