- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بالاخره لیست هیئت انتخاب جشنواره فجر محرمانه هست یا نیست؟!/ سردرگمی مسئولان وزارت ارشاد برای اعلام اعضای هیئت انتخاب جشنواره

ayubi-nooshabadi1

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، موضوع اعلام اسامی هیئت انتخاب سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر تبدیل به یکی از داغ‌ترین موضوعات سینمایی کشور شده است. موضعی که رسانه‌های مختلف را وادار به گمانه‌زنی کرده است تا بالاخره مشخص شود چه کسانی قرار است در این دوره از جشنواره در ارتباط با حضور آثار در بخش سودای سیمرغ و دیگر بخش‌های جشنواره تصمیم گیری کنند. در این میان اما موضوعی که جلب توجه می‌کند اظهار نظر متناقض دو تَن از مسئولین وزارت ارشاد در ارتباط با این موضوع است.

از یک سو چند روز پیش حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در میان اصحاب رسانه اعلام کرده بود که «هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر محرمانه نیست! افراد انتخاب شده اند کار آغاز شده اما هنوز اسامی اعلام نشده احتمالا در روزهای آینده اسامی اعلام خواهد شد.» و از سوی دیگر روز گذشته حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در ارتباط با محرمانه بودن هیئت انتخاب آثار در جشنواره فجر امسال گفته است: «امسال این موضوع کاملا محرمانه است و البته هیچ اشکالی هم ندارد که اسم ها لو برود. ما به شما نخواهیم گفت و خودشان هم به کسی چیزی نمی گویند. وقتی اسم اعضای انتخاب اعلام شود همه خواهند دید که همگی آن ها افراد با تجربه و کار آزموده سینمای ایران هستند و امین سینما گران خواهند بود. ما می خواهیم در فضایی آرام و بدون تنش و مصاحبه، داوران کارشان را درست انجام بدهند.»

به نظر می‌رسد مسئولین وزارت ارشاد در ارتباط با اعلام این اسامی و یا عدم اعلام آن سردرگم هستند و هنوز به یک تصمیم واحد نرسیده‌اند که این‌گونه و در فاصله‌ای بسیار کوتاه دو اظهار نظر متناقض را مطرح می‌کنند.