- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اکران فیلم‌های عمار در راولپندی پاکستان/ اساتید پاکستانی دانشجویان‌شان را به الگو برداری از فیلم‌های عمار تشویق کردند

ammar-pakestan

به گزارش سوره سینما [1] ، روز ۲۱ آذر، دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشکده پست گریجویت منطقه اتک راولپندی کشور پاکستان در مراسم تقدیرشان به تماشای فیلم‌های جشنواره مردمی عمار نشستند.

بنابرین گزارش، در این برنامه که با همکاری خانه فرهنگ کشورمان و مسئولان دانشکده پست گریجویت برگزار شده بود، فیلم‌های «به رنگ زندگی» به کارگردانی میلاد مهدوی و «تکلیف» به کارگردانی رضا شرفی برای اساتید و دانشجویان به نمایش درآمد که با استقبال خوبی مواجه شد.

جعفری، استاد زبان و ادبیات فارسی خانه فرهنگ ج.ا.ایران در راولپندی با اشاره به این نکته که نمایش فیلم‌های جشنواره عمار، ترویج فرهنگ اسلامی و مقاومت در مقابل افکار ضد اسلامی است، گفت: امروز، صنعت فیلمسازی برای ترویج فرهنگ منحط غربی، فعالیت‌های زیادی می‌کند و به سرعت، با سوق دادن نسل جوان به سمت بی‌اخلاقی، آنان را از آموزه‌های اسلامی دور می‌سازد.

وی ادامه داد: در این فضای نامناسب، جشنواره مردمی عمار با فلیم‌های درس آموز و اسلامی، نوجوانان و جوانان را به عنوان نسل آینده کشور، از منکرات دور و مصون نگه می‌دارد.

این استاد دانشگاه، تصریح کرد: علی‌رغم این که جشنواره عمار هنوز به طور کامل وارد صنعت فیلمسازی حرفه‌ای نشده است، ولی با فیلمسازی ساده و درس آموز، به ترویج اسلام و اصلاح اخلاق جامعه خدمت می‌کند.

جعفری در انتها، با خطاب قرار دادن دانشجویان اظهار داشت: شما هم می‌توانید با ساخت فیلم‌ در جهت ترویج اسلام، اخلاق و تربیت اسلامی و ارسال به دبیرخانه جشنواره عمار با آن همراه شوید.

بنابرین گزارش در پایان این مراسم، گروهی از دانشجویان با همراهی حاضرین، سرود ملی کشورمان را به زبان فارسی اجرا کردند.