- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دلیل عدم اکران «مرگ ماهی»، پارتی بازی برخی از سینماداران است!

marge-mahi

به گزارش سوره سینما [1]، فیلم سینمایی «مرگ ماهی» روح الله حجازی که سال گذشته برای اولین بار در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در‌آمد، تا به امروز نتوانسته روی پرده برود. حبیب اسماعیلی که پخش فیلم «مرگ ماهی» را به عهده دارد، در گفت‌وگویی با اشاره به پارتی بازی برخی از سینماداران و سرگروه‌های سینمایی برای نمایش فیلم‌ها، می‌گوید به این علت زمان مناسبی برای اکران «مرگ ماهی» به وجود نمی‌آید.

روح الله حجازی که سال پیش فیلم پربازیگر «مرگ ماهی» را بعد از تجربه موفق دو فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» و « زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» جلوی دوربین برد، هنوز نتوانسته این فیلم را بعد از گذشت یک‌سال بر روی پرده سینماهای کشور ببیند. علی مصفا، نیکی کریمی، پانته‌آ بهرام، بابک حمیدیان، طناز طباطبایی، بابک کریمی، ریما رامین و سحر دولتشاهی به ایفای نقش پرداختند و جزو فیلم‌های مهم جشنواره سال گذشته بود.

حبیب اسماعیلی مدیر «رسانه فیلمسازان مولود» که پخش «مرگ ماهی» را هم به عهده دارد، می‌گوید به هر نحوی حاضر به اکران این فیلم نخواهد شد: «متاسفانه هنوز موقعیت اکران «مرگ ماهی» پیش نیامده است، چون برخی از سرگروه‌ها و سینماداران از اکران این فیلم طفره می‌روند و به ما پیشنهاد اکران این فیلم در گروه آزاد را می‌دهند، ما هم نمی‌خواهیم این فیلم خوب، پربازیگر، ارزشی و از همه مهم‌تر سلامت را در یک زمان نامناسب اکران کنیم.»

اسماعیلی معتقد است برخی از سینماداران و سرگروه‌های سینمایی برای اکران فیلم‌ها پارتی بازی می‌کند و اکران‌های مناسب را تنها به دوستان خود اختصاص می‌دهند: «الان برخی از سرگروه‌ها و سینمادارن برای اکران یک فیلم دوست بازی و به قول معروف پارتی بازی می‌کنند و «مرگ ماهی» را اکران نمی‌کنند. در وضعیت کنونی که با فیلم‌سوزی در اکران مواجهیم، نمی‌خواهیم چنین سرنوشتی برای «مرگ ماهی» هم به وجود بیاید. الان برخی از فیلم‌ها تنها ۲ هفته اکران می‌شوند با فروش ۵۰، ۶۰ میلیون تومانی هم از روی پرده برداشته می‌شوند.»

اسماعیلی می‌گوید تا وقتی زمان مناسبی برای اکران این فیلم پیش نیاید، آخرین ساخته روح‌الله حجازی را اکران نخواهد کرد: «البته این موضوع به نفع من پخش کننده است که خیلی زود «مرگ ماهی» را اکران کنم، چون سهمیه فیلم‌های سال بعد من بیشتر می‌شود، اما تا کم لطفی سینماداران و سرگروه‌های سینمایی پایان نیابد، ما ترجیح می‌دهیم این فیلم را اکران نکنیم تا در زمان مناسب این فیلم به روی پرده برود.»

منبع: آی سینما [2]