- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

داوران جایزه بین‌المللی شهید آوینی معرفی شدند

avini-haghighat

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جایزه «شهید آوینی» ویژه‌ی نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند حوزه‌ی مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که بعنوان بخش‌ ویژه نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار می‌شود.

اعضای هیات داوری این دوره از جایزه شهید آوینی که بصورت بین‌المللی برگزار می‌شود، به این شرح است:

آقایان محمدحسین نیرومند (نویسنده و مدرس دانشگاه؛ مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس)؛ مهدی فرجی (مدیر سابق شبکه یک و دو سیما) و حسین معززی‌نیا (نویسنده و منتقد سینما، سردبیر مجله سینمایی ۲۴)

امسال آثار راه‌یافته به بخش جایزه بین‌المللی شهید آوینی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ۳۱ فیلم مستند ایرانی و خارجی با استقبال تماشاگران حاضر در سینماهای فلسطین و سپیده روی پرده رفته‌اند.

جایزه‌ی برگزیدگان این بخش که در آیین اختتامیه‌ی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» معرفی و مورد تقدیر واقع می‌شوند، تندیس جایزه شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲۰، ۱۰۰، ۸۰ میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم مستند بلند، نیمه‌بلند و کوتاه منتخب هیات داوری است. جایزه بهترین فیلم این بخش نیز به میزان ۱۲۰ میلیون ریال توسط شبکه مستند سیما اهدا خواهد شد.

این مراسم، از ساعت ۱۸ عصر ۲۹ آذر ۹۴ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

* گفتنی است: نهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت تا روز ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴‌، از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۲۳ شب، در سینما فلسطین و سینما سپیده پذیرای عموم علاقمندان سینمای مستند خواهد بود. حضور در این جشنواره برای عموم آزاد و رایگان است.