- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نرگس آبیار: «نفس» اثری اجتماعی با پیش‌زمینه‌ای از جنگ است

narges-abyar

به گزارش سوره سینما [1]، نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳»، در آخرین روز از جشنواره سینما حقیقت به سینما فلسطین آمد و در گفتگویی که با خبرگزاری تسنیم داشته، درباره ی فیلم های ژانر مقاومت این جشنواره گفته است: یکی دو فیلم خوب از ژانر مقاومت در بخش مسابقه ملی حضور داشتند و البته می توان گفت که امسال فیلم ها بسیار خوب بود. فیلم های بسیاری را دوست داشتم و بسیاری از آن ها من را شگفت زده کرد. از این که مستند سازان ما به خوبی توانستند کار کنند بسیار خوش حال هستم. امیدوارم به همین میزان زحمت مستند سازان نیز، مسئولان و دولت و کسانی که باید به فیلم های مستند توجه داشته باشند، به فکر آن باشند.

وی ادامه داد : امیدوارم شرایط سینمای مستند بهتر بشود و توجه بهتری به آن در حوزه های مختلف از جمله اکران، حوزه اقتصادی، حق کپی رایت خانگی و تلویزیونی و … بشود. اکنون موضوع ژانر مقاومت موضوع روز است و پرداختن به آن بسیار خوب است. به نظرم یک کار می تواند در حوزه اجتماعی باشد اما در ژانر مقاومت و جنگ نیز دسته بندی شود. این ژانر به این دلیل که موضوع روز دنیا است باید بیش تر توجه شود.

کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» درباره ی آخرین ساخته خود گفت: با تمام وجود تلاش می کنیم که این فیلم را به جشنواره برسانیم و البته اکنون نسخه ای اولیه از آن را آماده کرده ایم و در اختیار جشنواره قرار داده ایم. منتظر هستیم تا فیلم کامل تر شود. این فیلم یک کار اجتماعی است و در پیش زمینه ای از آن نمایی از جنگ داریم.