- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

انتقاد بازیگر سرشناش فیلم‌های کمدی از کمبود تنوع ژانر در جشنواره‌ فیلم فجر

hadi-kazemi

به گزارش سوره سینما [1]، هادی کاظمی بازیگر سینما و تلویزیون که بیشتر او را با نقش آفرینیش در سریال‌های طنز می‌شناسیم، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران درباره فعالیتش در فیلم‌های کمدی گفت: کار‌های کمدی یک بد عادتی دارد که به سختی می‌توانید در فیلم دیگری کار کنید، به خصوص زمانی که آن فیلم با ساختار سینمایی ساخته شود. چون نسبت دیگر ژانر‌های سینمایی بازخورد جذاب‌تر و حس و حال بهتری دارد.

کاظمی با بیان این مطلب که تولید فیلم‌های کمدی فقط نیاز سینما نیست و جامعه نیاز به آثار طنز خوب دارد، بیان کرد: بحث تولید فیلم‌های طنز فقط متعلق به نیاز سینمای ما نیست؛ بلکه بحث تقاضا مهمترین بخش است که در این باره می‌توان گفت ما سینمایی‌ها باعث شدیم سینمای کمدی نتواند ارزش واقعی خودش را نشان و به مخاطب ارائه دهد که باید نگاهمان را با توجه به نیاز جامعه در تولید فیلم‌های کمدی عوض کنیم.
وی افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر، سینمای کمدی ما تا حدودی بهتر شده اما هنوز تا نقطه دلخواه و جایی که بتواند با سینمای دنیا به رقابت بپردازد، فاصله داریم و مهمترین بخشی که در این زمینه باید مدنظر قرار داد، فیلمنامه است. چرا که نگارش، کارگردانی و در کل ساخت فیلمی کمدی از هر ژانری سخت‌تر است و امیدوارم با توجه به پتانسیل‌هایی که داریم به نتایج دلخواه برسیم.
بازیگر سریال «قهوه تلخ» با بیان این موضوع که سینمای ما از کمبود فیلمنامه خوب رنج می‌برد، ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم که فیلمنامه‌نویس نداریم بلکه باید گفت فیلمنامه خوب کم داریم؛ یعنی اکثر آن‌ها از قواعد و چارچوب سینمایی بنا به هر دلیلی پیروی نمی‌کنند که باید در این زمینه مهم تدابیری اندیشید و اجرا شود.
این بازیگر یکی از مشکلات جشنواره فیلم فجر را تنوع ژانر در فیلم‌ها قلمداد کرد و گفت: در میان فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر از سال‌های گذشته تا به امروز از کمبود و یا نبود فیلم‌های جنگی، تخیلی، وحشت و… رنج می‌بریم، فیلم‌هایی که می‌تواند رونق بسیار خوبی به جشنواره دهد و انواع مخاطبان را زمان اکران به سمت خود بکشاند. البته در این زمینه برخی محدودیت‌ها که مشکلات عمده‌ای را به وجود آورده مزید بر علت شده و تولیدات ما در این بخش بسیار کم شده است. محدودیت‌هایی که به عناوین مختلف در ساخت و تنوع آن‌ها دخیل است.
بازیگر فیلم سینمایی «ایران برگر» از تقلید به عنوان یکی دیگر از مشکلات فیلم‌سازان ما نام برد و گفت: فردی مانند اصغر فرهادی یا هر فیلم‌ساز دیگری زمانی که فیلمی خوب می‌سازد، اکثر فیلم‌سازان پیرو طرح و فیلم آن‌ها می‌شوند و دست به تقلید می‌زنند. انگار قرار نیست از خلاقیت خود استفاده کنند و راهی که خاص خودشان باشد را ادامه دهند.