- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلمسازان جشنواره خورشید منتقدان فیلم خود را انتخاب می‌کنند

khorshid-festival

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از  روابط عمومی پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید، در کنار برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایش فیلم ها، جلسات نقد و بررسی فیلم های حاضر در بخش مسابقه جشنواره به همراه گفت و گو با کارگردان و عوامل فیلم‌ها در پایان هر سانس برگزار می شود.

در این قسمت که در بخش پایانی نمایش فیلم‌های هر سانس برگزار می شود، کارگردانان فیلم‌ها می توانند ضمن دعوت از عوامل اصلی فیلم و منتقد مورد نظرشان، فرصتی برای معرفی فیلم و پتانسیل‌های آن به مخاطب داشته باشند، با آنها به گفتگو بپردازند و پاسخگوی سوالات آنها باشند.

این برنامه جهت معرفی بیشتر فیلمسازان راه‌یافته و فیلم‌های مستقل تجربی آنان برنامه ریزی شده و تلاش جشنواره خورشید در این زمینه ایجاد فرصتی برای گفت و گو درباره فیلم به شکلی است که مورد علاقه سازندگان اثر است.

همچنین حضور منتقد خاصی برای این نشست ها برنامه ریزی نشده و حضور منتقد درباره هر فیلم، در صورت تمایل فیلمساز، به انتخاب و به دعوت گروه سازنده فیلم خواهد بود.

لازم به ذکر است که در صورت عدم تمایل و یا عدم برنامه ریزی گروه سازنده فیلم برای استفاده از این فرصت، این زمان به سایر فیلم‌های نمایش داده شده در آن سانس اختصاص خواهد یافت.

«پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید» به‌عنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربی در کشور، ۲۲ الی ۲۵ دی ماه سال جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری تهران برگزار می شود.