سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ دی ۱۳۹۴ در ۵:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب

حقیقتی شبیه خیال؛ موسیقی متن چند اثر بیاد ماندنی در حوزه سینما و تلویزیون

goorangi

حقیقتی شبیه خیال عنوان مجموعه منتخبی از قطعات موسیقی متن شش فیلم و سریال است که بین سالهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵ ساخته و ضبط شده که به تازگی به بازار موسیقی آمد.

به گزارش سوره سینما ، این مجموعه گلچینی ازموسیقی متن سریال های کمکم کن، روز رفتن، به دنیا بگویید بایستد، همچنین فیلم های سینمایی بازنده، احضار شدگان و مستند شمیم بهشت است. در ساخت ملودی و انتخاب تمامی این آثار به ترتیب سه فضای بهشت، برزخ و دوزخ در برداشتی موسیقایی و خیال انگیز، توسط آهنگساز تصور شده است.

آهنگسازی و نوازندگی سازهای الکترونیک و پیانو در این مجموعه بر عهده محمد مهدی گورنگی بوده است و نوازندگانی چون: زنده یاد شهریار فریوسفی و بهزاد خدارحمی(تار)، پاشا هنجنی(نی)، ایمان جعفری پویان(کلارینت)، امید حجت و آرش احمدی(گیتار)، ناصر رحیمی(فلوت)، کریم قربانی(ویلنسل)، ابراهیم لطفی، علی جعفری پویان، مازیار ظهیرالدینی، رسول بهبهانی و میثم مروستی(ویلن)، حسین میرزایی(هورن) در اجرای سازهای آکوستیک و الکترونیک این اثر همراهی و هنر نمایی کرده اند.

سودابه شمس، فریبا اسدی، افسانه رحمانی، محمد رضا صفی، شاهرخ شیردوست، احمد مهدی، هومن رزاقی و فرامرز نصیری با اجرای آوا و کر قطعات همراه بوده و در ایجاد یک فضای خلاقانه و ثاثیر گذار نقش بسزایی داشته اند.

haghighat

در بخشی از توضیح جلد این آلبوم که به صورت لوح فشرده تهیه شده، آمده است: … راهی آغاز می گردد، پیش می رود و ناگاه می رسد به آنچه باید برسد و ما پیش از رسیدن، گاه آنقدر مدهوش پیرامونیم که مقصد را و رسیدن را از یاد می بریم، اما دیر یا زود هموار یا ناهموار راه به انتها می رسد. گاه شنیدن نغمه ای برای ما بهانه ایست تا بیشتر در یادمان باشد: حقیقتی که شبیه خیال است اما در پیش روست…

صدابرداری قطعات مختلف این آلبوم بر عهده افرادی چون وحید بقراط پور، مهدی گوهریان، آرش عادل پور، زنده یاد رضا شاه بیگی، نوید شاه بیگی وامید حجت بوده است. مسترینگ را صادق نوری در استودیو مدرن به انجام رسانده است. نوری همچنین مدیر تولید حقیقتی شبیه خیال بوده و نوانگار آن را منتشر و وارد بازار موسیقی کرده است. طراحی و اجرای گرافیکی جلد سی دی را رضا گورنگی به انجام رسانده است.


One thought on “حقیقتی شبیه خیال؛ موسیقی متن چند اثر بیاد ماندنی در حوزه سینما و تلویزیون”

  1. shahrzad kheradmand می‌گه:

    حقیقتی شبیه خیال
    از اسمش هم پیداست که اثری ماندگار و بی نظیر ه
    به امید موفقیت های هرچه بیشتر برای آهنگساز هنرمند این مرز و بوم محمد مهدی گورنگی بزرگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>