- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

استقبال گسترده فیلمسازان و فیلمنامه نویسان از جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح / دریافت هزار و ۷۹۶ اثر

haghighi

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح، وی با اعلام این خبر افزود: این آثار در قالب بخش‌های مختلف جشنواره شامل فیلم‌های کوتاه، مستند، نماهنگ و کلیپ، فیلمنامه و نیز،  اغلب آن‌ها برای بخش ویژه و اصلی جشنواره یعنی بخش ۱۱۴ ثانیه‌ای شرکت کردند.

وی ادامه داد: این در حالی است که برغم اتمام مهلت دریافت آثار همچنان، تقاضا برای شرکت در جشنواره ادامه دارد و از آن جایی که برخی از فیلمسازان آثارشان را فقط برای ارائه در این جشنواره و با موضوع پیامبر صلح آماده کرده‌اند شورای برگزاری تصمیم گرفت همچنان، پذیرای آثار متقاضی در این حرکت هنری و معنوی باشد.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح با اشاره به تنوع مضمونی آثار رسیده آمار بخش‌های مختلف جشنواره را به این ترتیب اعلام کرد:

در بخش‌های داخلی جشنواره در مجموع ۱۰۱۳ اثر تاکنون در دبیرخانه ثبت شده که شامل ۳۱۱ فیلم برای بخش ۱۱۴ ثانیه ای، ۱۹۴ عنوان فیلمنامه و ۵۰۹ اثر در بخش‌های کوتاه و مستند و کلیپ تا ۳۰ دقیقه می‌باشد. همچنین، برای بخش‌های مختلف بین‌الملل ۷۸۳ اثر دریافت شده که شامل: ۲۰۷ اثر ۱۱۴ ثانیه‌ای و بقیه برای بخش‌های کوتاه و مستند و کلیپ رسیده است.

حقیقی با اشاره به برگزاری جشنواره موضوعی دیگر در کشور در ایام میلاد خجسته پیامبر اسلام(ص) و تقاضای برخی از موسسات و مراکز و فیلمسازان خبر داد: کلیه آثار متقاضی در جشنواره هم اکنون در حال ارزیابی و انتخاب توسط هیات‌های کارشناسی هستند و بنابه تصمیم شورای سیاستگذاری مقرر شد داوری آثار منتخب و برگزاری آیین اختتامیه جشنواره در زمانی دیگری صورت گیرد. پیش‌بینی ما به دلیل موضوعیت و مناسبت عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص) می‌باشد.

حقیقی دریافت و گردآوری این حجم از آثار با موضوعیت پیامبر اسلام و براساس رویکردهای جشنواره را ارزشمند و مغتنم خواند و خاطرنشان ساخت: خوشحالیم که از طریق این حرکت معنوی به گنجینه‌ای از آثار خوب پیرامون پیامبر اسلام و تعالیم اخلاقی آن حضرت دست یافته‌ایم و این اتفاق به خاطر موهبت و برکت نام حضرت رسول(ص) صورت گرفته ضمن اینکه نشان دهنده ظرفیت موجود در جامعه فیلمسازی ماست.

شایان ذکر است جشنواره بین‌المللی فیلم محمد (ص) پیامبر صلح به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان‌ها و مراکز مختلف کشور با اهدافی چون: تبلیغ جنبه‌های انسانی، فردی، اجتماعی، مهربانی و نیز زیبایی‌های معنوی حیات پر نور پیامبر رحمت و عدالت آگاهی بخشی به جامعه بشری به واقعیات حیات و دستورات حضرت محمد (ص)/ تعمیم ارزش‌های والای فرهنگی و اجتماعی زندگی پیامبر اسلام (ص)/ زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان/ ارایه تصویر واقعی از زندگی پیامبران و تاثیر آن در زندگی انسان‌ها و بهره‌گیری از ابزار نافذ و تاثیرگذار سینِما در راستای تبلیغات دینی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.