- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

طراحی جلوه‌های ویژه بصری فیلم «نفس» به پایان رسید

nafas

به گزارش سوره سینما [1] ، فرید ناظر فصیحی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره طراحی جلوه های ویژه بصری فیلم سینمایی «نفس» گفت: داستان فیلم «نفس» درباره زندگی یک خانواده یزدی بین سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۲ است و اغلب صحنه های فیلم در فصل زمستان و فضای سرما و یخبندان می‌گذرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که تیم تولید مجموع صحنه های این فیلم سینمایی را در بهار و تابستان فیلمبرداری کرده اند. ولی  در روایت فیلم و طراحی جلوه های ویژه بصری باید فضای سرما و یخبندان را طراحی می کردم.

طراح جلوه های ویژه بصری فیلم «انارهای نارس» یادآور شد: گستردگی جمعیت و حضور در صحنه های مختلف، از ویژگی های فیلم«نفس» بود که بخشی از گستردگی جمعیت با حضور هنروران دیده می شد اما در جلوه های ویژه بصری به تکثیر جمعیت فکر کردم و تلاشم این بود که تغییرات در راستای جنس فیلم انجام شود.

ناظر فصیحی متذکر شد: فیلم «نفس» دومین تجربه همکاری من با نرگس آبیار است و پیش از این در فیلم «شیار ۱۴۳» با این کارگردان سینما همکاری داشتم. بنابراین با نوع نگاه و سلیقه آبیار آشنا بودم و همین آشنایی باعث شد در فیلم «نفس» هماهنگ تر با نقطه نظر کارگردان پیش روم و شخصا از این همکاری خوشحال هستم.

طراح جلوه‌های ویژه بصری فیلم سینمایی «نفس» در پایان گفت: روایت داستان «نفس» مربوط به تاریخ معاصر است و در طراحی جلوه های ویژه بصری باید به سمت و سوی نشان دادن فضای سال های اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ پیش می رفتیم که همین فضاسازی تجربه های ارزنده ای برای من به همراه داشت و امیدوارم در صورت پذیرفته شدن فیلم توسط هیات انتخاب در جشنواره فیلم فجر، طراحی جلوه های ویژه بصری فیلم به خوبی دیده شود.