- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اکران فیلم پرحاشیه «خانه دختر» برای همیشه منتفی شد

khane-dokhtar2

به گزارش سوره سینما [1]، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌ای به حبیب ایل بیگی رئیس اداره نظارت و ارزشیابی دستور بایگانی شدن فیلم سینمایی «خانه دختر» را صادر کرد.

جنتی در ارتباط با این تصمیم گفته است: این فیلم اشکالاتی داشت که منجر به توقیف آن شده و علی‌رغم اصلاحاتی که داده شده بود آن را برطرف نکردند.

وی افزود: من با توجه به اصلاحاتی که داده بودند در آخرین مرحله فیلم را دوباره دیدم اما اصلاحات انجام نشده بود به همین خاطر؛ ما به عقیده گذشته خود پا برجا هستیم و نمی‌توانیم به راحتی اجازه اکران این فیلم را بدهیم.

فیلم سینمایی «خانه دختر» اولین بار در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که در همان زمان با واکنش‌های منفی بسیاری از چهره‌های فرهنگی و نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس روبرو شد؛ تا بالاخره مسئولان سینمایی اعلام کردند که تنها این فیلم با اعمال اصلاحات می تواند اکران شود که با توجه به نظر نهایی وزیر ارشاد مبنی بر توقف اکران فیلم «خانه دختر»، معلم شود که این اصلاحات از سوی عوامل سازنده انجام نشده است.

«خانه دختر» فیلمی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، نویسندگی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته ساخته سال ۱۳۹۳ است. این فیلم در ارتباط با دختری است که در دوران کودکی از سوی پدرش مورد تجاوز قرار گرفته است و وقتی تصمیم به ازدواج می‌گیرد با مسائلی روبرو می‌شود که منجر به خودکشی او می‌شود.

حامد بهداد، نسیم ادبی، پگاه آهنگرانی، رویا تیموریان، بهناز جعفری، باران کوثری، محمدرضا هدایتی، بابک کریمی، رعنا آزادی ور و نادر فلاح از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.