- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

متن و حواشی افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار / آرزوی متفاوت برگزیده جایزه ویژه «دستکش ننه عصمت»

ammar-havashi1

به گزارش سوره سینما [1] ، دیروز سه‌شنبه(هشت دی)، ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور خانواده‌های شهدای مسیحی و اهل سنت مدافع حرم و به میزبانی بانوان پیشمرگ نهاوندی و رونمایی از قطعه «گردان نانواها» در تقدیر از بانوان جهادگر روستای خانوک اغاز به کار کرد.

بنابرین گزارش، آیین افتتاحیه رسمی ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، با قرائت قرآن، توسط محمدصادق باطنی و با حضور اقشار مختلف مردم، فعالان و چهره‌های جبهه فرهنگی انقلاب در سالن حجاب آغاز شد.

باطنی از فیلمسازان جوان جبهه فرهنگی انقلاب است که تاکنون نزدیک به ۲۰ مستند کوتاه و بلند ساخته است و در سه دوره دوره جشنواره مردمی فیلم عمار نیز به عنوان برگزیده شناخته شده است.

براساس این گزارش، بعد از قرائت قرآن، سرود تصویری جمهوری اسلامی ایران در سالن حجاب طنین انداز شد و پس از پخش کلیپ «سلام»، ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار با اجرای علی صدری‌نیا کارگردان و گوینده مجموعه کلیپ طنز «دکتر سلام» کار خودش را شروع کرد.

بنابرین گزارش، در اولین بخش از آیین افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، بخش‌های «نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی»، «لوح‌نگار» و «پوستر فیلم» برگزیدگان خود را شناختند.

«نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی»؛

هیئت داوران از میان ۲۳ اثر راه یافته به بخش مسابقه، در قسمت «نقد و مقالات»، ضمن تقدیر از آقای علی اللهیاری نویسنده دو اثر «درباره فیلم بین ستاره‌ای نولان» و «خانه سبز؛ از هستی شناسی فانتزی تا اعوجاج هویتی»، لوح افتخار این بخش را به آقای رضا دمیرچی برای نویسندگی اثر «اقتصاد مقاومتی و نقش شبکه‌های استانی در فرهنگ سازی» و آقای مجید حسینی نصر برای نویسندگی اثر «نقش عبودیت در رئالیزم دینی» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران در بخش «پژوهش‌های سینمایی»، دو لوح افتخار جشنواره را به آقای جواد امین خندقی برای نویسندگی اثر «سینمای سیاسی، سیاست سینمایی» و آقای محمد جواد کربلایی برای نویسندگی اثر «بازنمایی روحانیت در سریال پرده نشین» تقدیم کرد.

«لوح‌نگار»؛

هیئت داوران، در بخش «لوح نگار» نیز پس از بررسی ۲۲ اثر راه یافته به قسمت مسابقه از میان هفت اثر نامزد، لوح افتخار این بخش را به آقای محسن کریمی‌آذر برای اثر «بررسی ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ » و آقای احسان صفرزاده برای اثر «دلتافورس» اهدا کرد. هیئت داوران در این بخش، هیچ اثری را شایسته دریافت فانوس ندانست.

«پوستر فیلم»؛

در ادامه، هیئت داوران پس از بررسی ۱۱ اثر راه یافته به بخش مسابقه «پوستر فیلم»، از بین پنج اثر نامزد دریافت فانوس، ضمن تقدیر از آقای مهدی همتیان، طراح پوستر فیلم‌ «جیره»، لوح افتخار این بخش را به آقای اسماعیل چشرخ، طراح پوستر فیلم‌ «چالش سطل آب و یخ» و آقای امین دایی، طراح پوستر فیلم‌ «خاکستر و برف» اهدا کرد.

براساس این گزارش، هیئت داوران فانوس بخش مسابقه «پوستر فیلم» ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار را به آقای محمد اسفندیاری، طراح پوستر فیلم «وام اهلی» تقدیم کرد.

مادرشهیدان خالقی پور: عمار خانواده های شهدا را به صحنه بازگرداند

در بخش دیگری از افتتاحیه ششمین جشنواره عمار، مادر شهیدان خالقی پور با حضور در سن برنامه، در سخنانی با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: جشنواره عمار هر ساله بهتر از سال گذشته در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه امیدوارم جشنواره مردمی عمار ماهیت مردمی خود را حفظ کند، افزود: خط مشی جشنواره های کشور مشخص است اما این جشنواره میزبان خانواده های شهداست، خانواده‌هایی که امروز به حاشیه رفته است.

مادر شهیدان خالقی‌پور با بیان اینکه جشنواره عمار، خانواده‌های شهدا را به صحنه بازگردانده است، اظهار داشت: مهمانان عمار را ننه سکینه‌ها و ننه عصمت‌هایی تشکیل می‌دهند که رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های بسیاری از خود به جا گذاشتند.

وی با بیان اینکه «ننه سکینه» سال گذشته در جشنواره عمار با پخت نان حال و هوای متفاوتی به جشنواره بخشید، اظهار داشت: امسال نیز «ننه عصمت» ۷۵ ساله میزبان عماری‌هاست، کسی که با سن بالای خود هنوز به جبهه مقاومت اسلامی خدمت می‌کند.

این مادر شهید با بیان اینکه جناب عمار در صدر اسلام روشنگری می پرداخت، تصریح کرد: در اوایل انقلاب شهدا، عمار امام خمینی بودند و در برهه کنونی هم شما مردم بصیر، عمار امام خامنه‌ای هستید.

وی با اشاره به اکران فیلم های مردمی عمار در نقاط مختلف کشور و روستاهای دور افتاده گفت: عمار در آینده نزدیک از مرزها عبور خواهد کرد و نام جمهوری اسلامی ایران را در سراسر جهان به اهتزاز در خواهد آورد.

مادر شهیدان خالقی پور با تاکید بر همیاری همه مردم با جشنواره مردمی فیلم عمار افزود: هر کس، با هر هنر و توانی و در هر زمینه‌ای که می تواند باید به این جشنواره کمک کند.

نادر طالب زاده: لکوموتیو انقلاب اسلامی با رسانه پشتیبانی شود

نادر طالب زاده داور ششمین جشنواره مردمی عمار نیز در سخنانی گفت: عمار حقیقتا خلایی در ویترین سینمایی کشور بود که با حرکت جهادگونه این خلا پر شد.

وی با بیان اینکه جشنواره عمار فرهنگ فیلم دیدن را به اقصی نقاط کشور وسعت بخشیده است، اظهار داشت: عمار را حامیان حقیقت و منادیان اسلام حقیقی تشکیل می دهند.

طالب زاده با بیان اینکه آموزش نقش مهمی در جشنواره عمار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه این جشنواره، در حال حاضر، در حال تربیت گروه‌های مختلف فیلمسازی در عرصه فیلم داستانی، انیمیشن و مستند است.

دبیر جشنواره در ادامه تصریح کرد: در عرصه انیمیشن افرادی در این جشنواره کار کوتاه ارائه دادند که اکنون انیمیشن بلند آنان بر روی پرده سینما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا سینمای ایران گیشه ندارد، تاکید کرد: برخی موضوعات در رادار سینماگران ایران نیست در حالی‌که انتخاب موضوع امری مهم در سینماست.

دبیر جشنواره عمار، با بیان این که در برهه کنونی در حرکت‌های آزادی‌خواه، نام اسلام وجود دارد، تصریح کرد: رسانه‌های آمریکا با تمام توان خود در حال گسترش اسلام هراسی در جهان هستند و اسلام به موضوع محوری مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

وی افزود: باید تلاش کرد لکوموتیو انقلاب اسلامی و اسلام حقیقی با رسانه پشتیبانی شود و امیدواریم با عنایات امام زمان (عج) شاهد آثاری قوی در جشنواره عمار باشیم، همانگونه که این روند پیشرفت را در این پنج دوره مشاهده کردید.

هدیه ویژه بانوان پیشمرگ نهاوندی به عماریون

بنابرین گزارش، بعد از اتمام سخنرانی دبیر جشنواره عمار، میهمانان در حالی که بسیاری از آنان را غافلگیر شده بودند، با کلوچه‌‌های محلی(کماج) که بانوان پیشمرگ نهاوندی تهیه کرده بودند، پذیرایی شدند.

بانوان پیشمرگ نهاوندی که در طول هشت سال دفاع مقدس علاوه بر تهیه و ارسال کلوچه‌های محلی(کماج) برای رزمندگان، بدلیل خیانت‌های منافقین مواد غذایی را پیش از ارسال به جبهه‌ها تست می‌کردند تا مبادا توسط منافقین آلوده و مسموم شده باشد و به همین خاطر هم به زنان پیشمرگ معروف شدند.

جایزه ویژه «دستکش ننه عصمت» در دستان کارگردان فیلم داستانی «لکه»

بعد از این پذیرایی خاص، جایزه ویژه «دستکش ننه عصمت»، در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، توسط «گردان نانوایان خانوک» به محمد باقر مفیدی کیا، فیلمساز جوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به خاطر تلاشهای وی در این عرصه اهدا شد.

مفیدی کیا در ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار نیز توانست با تیزر تبلیغاتی «دختر شینا» جایزه ویژه بخش «تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی» را به دلیل بیان قدرتمند و خلاقانه اثر در ترسیم فضای کتاب و ترغیب مخاطب به خوانش کتاب کسب کند.

همچنین وی، در چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، با فیلم داستانی لکه، توانست فانوس بخش داستانی نیمه بلند را کسب کند.

مفیدی کیا: امیدوارم ما هنرمندان انقلابی نیز بخاطر هنرمان در لیست ترور موساد قرار بگیریم

محمدباقر مفیدی کیا، در هنگام دریافت جایزه ویژه دستکش ننه عصمت با بیان اینکه انتظار تقدیر ویژه در این مراسم را نداشتم، اظهار داشت: جشنواره عمار، تنها جشنواره‌ای است که در آن احساس غریبی نمی‌کنم و آن را خانه خود می‌دانم.

وی با اشاره دیدار دست اندرکاران جشنواره عمار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در آن دیدار همه عماریون از سراسر کشور برای دیدار با رهبری به تهران آمدند و در آن روز یک نفر همه را به سوی بیت رهبری روانه می‌کرد، اما خود به دلیل کمبود جا یا امر دیگری به دیدار حضرت آقا نیامد و این از خودگذشتگی را انجام داد؛ در آن لحظه احساس کردم که جنس این جشنواره متفاوت تر از دیگر جشنواره هاست.

مفیدی کیا با تحسین از طرح ابتکاری سیدمحمدرضا خردمندان در زمینه پیشنهاد اهدای جایزه ویژه «دستکش ننه عصمت» به فیلمسازان انقلابی، اظهار داشت: امیدوارم این جایزه در تاریخ جشنواره عمار ماندگار شود.

وی با بیان اینکه مالک جشنواره عمار خانواده شهدا هستند اظهار داشت: هیچ کس فکر نمی‌کرد پیشرفت ایران تا آنجا باشد که دانشمندانش را به جرم دانش هسته‌ای ترور کنند.

مفیدی کیا ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که ما هنرمندان انقلابی نیز به واسطه هنرمان در لیست ترور موساد قرار بگیریم.

ammar-havashi2

تقدیر ویژه از «گردان نانوایان خانوک»/ روستایی با ۷۰ شهید

در ادامه افتتاحیه ششمین جشنواره عمار، امسال نیز همانند دوره گذشته، این بار، با پخش کلیپی، ضمن معرفی «گردان نانوایان خانوک»، به عنوان فعالان مردمی انقلاب اسلامی از ایشان تقدیر شد.

مردم روستای خانوک در بحبوحه انقلاب اسلامی نقش پررنگی در ساماندهی حرکت‌های مردمی علیه رژیم ظاغوت در استان کرمان داشتند و به جهت تقید مذهبی و انقلابی بودن مردم، این روستا به «قم دوم» معروف شده بود.

اهالی این روستا، بعد از شروع جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی در پشتیبانی رزمندگان ایفا کردند، به طوری که در طول هشت سال دفاع مقدس، بانوان این روستا که به «گردان نانوایان خانوک» معروف شده بودند، دو نوع نان محلی «نرمه» و «بربری»(متفاوت از بربری‌های مرسوم) را در خانه‌های خود تهیه و برای جبهه‌های جنگ می‌فرستادند.

«گردان نانوایان خانوک» که بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان روستا را شامل می‌شد، علاوه بر تهیه و ارسال نان، میوه‌ها و سوغات محلی را نیز برای رزمندگان تهیه و ارسال می‌کردند. همچنین در کنار این فعالیت‌ها، ضمن شستن لباس رزمندگان، به خیاطی و تهیه لباس برای جبهه نیز می‌پرداختند.

مسئول این بانوان جهادگر، خانم زهرا اسدی نام داشت که به «کَل زهرا» و «چریک پیر» معروف بود و همه هماهنگی‌ها و ارتباطات را برعهده داشت.

بنابرین گزارش، شخصیت این بانوی جهادگر و فعالیت‌های وی باعث شده بود که سردار حاج قاسم سلیمانی نیز که در آن سالها فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را برعهده داشت، با وی آشنا باشد و چند بار هم در موقعی که او بیمار شده بود، به عیادتش رفته بود.

همچنین سردار سلیمانی در مراسم تشییع جنازه این بانوی جهادگر، از خانواده وی خواسته بود که بر روی سنگ مزارش عبارت «چریک پیر» را بنویسند.

گفتنی است روستای «خانوک» از توابع زرند استان کرمان است که از سال ۱۳۷۴ به عنوان یکی از شهرهای بخش مرکزی شهرستان زرند درآمد، اهالی این روستا در طول هشت سال جنگ تحمیلی، حدود ۷۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

علیرضا افتخاری، ترانه «گردان نانواها» را به بانوان جهادگر خانوک تقدیم کرد/ خاک پای امثال «کَل زهرا» را توتیای چشم خود می‌کنم

پس از این برنامه، علیرضا افتخاری، از خوانندگان موسیقی کشور، ترانه «گردان نانواها» را در تقدیر از «کَل زهرا» و فعالان پشت جبهه هشت سال دفاع مقدس در روستای خانوک و سراسر کشور به صورت زنده اجرا کرد. این اثر توسط دفتر موسیقی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تولید شده است.

افتخاری پیش از اجرای این قطعه، سخنانش را با شعر حافظ، «هر آن که جانب اهل خدا نگه دارد، خداش در همه حال از بلا نگه دارد» آغاز کرد و گفت: وفاداری حلقه گمشده‌ای است که این روزها بسیار سخت یافت می شود، وفاداری سرمایه بچه‌های جبهه بود و آن اهل دلان، هنر پرواز را به خوبی می‌شناختند. وی با بیان این که در این چند ساله دوستان و بسیاری از نزدیکانم مرا از دایره ی رفاقت خود خط زدند، گفت: من هرگز دستم را به ناحق جلوی کسی دراز نکرده و نخواهم کرد.

این خواننده مطرح کشور در پایان سخنانش تصریح کرد: اگر روزی گذرم به امثال «کَل زهرا» افتد خاک پایش را توتیای چشم خود می‌کنم.

معرفی و تقدیر برگزیدگان بخش‌های «فیلم ما»، «تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی» و «نماهنگ»

«فیلم ما»؛

بنابرین گزارش، هیئت داوران پس از بررسی ۳۶ اثر راه یافته به بخش مسابقه «فیلم ما» از بین ۹ اثر نامزد دریافت فانوس، ضمن تقدیر از آقای حامد علیزاده برای ساخت فیلم «وظیفه خصوصی» به دلیل اجرای خوب گروه بازیگران و آقای امیر حیدری برای ساخت فیلم «تکاتف» به دلیل ارائه روایتی مردمی از گوشه‌های پنهان راهپیمایی اربعین، سه لوح افتخار بخش «فیلم ما» را به خانم سپیده شراهی برای ساخت اثر «برادرانه» در بخش محله ما، به دلیل ارائه روایتی پراحساس، روان و بی‌تکلف؛ و به آقایان سیدمحمد علی محمودی و سروش سرابسیمی برای اثر «رومیزی»، در بخش «مدرسه ما» و محمد حسین سلیمیان برای اثر «چماق و هویج» به علت نگاه خلاقانه در قالب انیمیشن به موضوع مذاکرات هسته‌ای در بخش فناوری هسته ای اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران، فانوس بخش «فیلم ما» را به علت نگاه نو در موضوع انسجام ملی و اجرای موفق به آقای مسعود دهنوی، برای ساخت فیلم «عامل مشترک» در بخش محله ما، تقدیم کرد.

«تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی»؛

هیئت داوران پس از بررسی ۱۳ اثر راه یافته به بخش مسابقه «تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی»، از میان هفت اثر نامزد دریافت فانوس، ضمن تقدیر از آقای میثم کریمی سازنده تیزر فیلم‌های «صالح آباد» و «چند قطره خون»، لوح افتخار این بخش را به دلیل بیان موجز، مؤثر و ایجاد حس کنجکاوی نسبت به اثر به آقای نقی نعمتی سازنده تیزر فیلم «خاکستر و برف» اهدا کرد.

براساس این گزارش، هیئت داوران، فانوس این بخش را به دلیل ایده ساده، جذاب و تأثیرگذار به آقای ایمان گودرزی سازنده تیزر «شهدای ترور» تقدیم کرد. همچنین هیئت داوران، جایزه ویژه این بخش را به دلیل بیان قدرتمند و خلاقانه اثر در ترسیم فضای کتاب و ترغیب مخاطب به خوانش کتاب به آقای محمدباقر مفیدی کیا سازنده تیزر «دختر شینا» اهدا کرد.

«نماهنگ»؛

هیئت داوران پس از بررسی ۳۰ اثر راه یافته به بخش مسابقه «نماهنگ»، در بخش کلیپ فرهنگی ضمن تقدیر از آقای محمدحسن فلاح برای ساخت کلیپ فرهنگی «تک فرزندی»، لوح افتخار جشنواره را به آقای محمد رضوانی‌پور برای ساخت کلیپ فرهنگی «من کالای ایرانی را انتخاب می کنم» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران در بخش «نماهنگ» ضمن تقدیر از آقای وحید امینی، برای ساخت نماهنگ «اشک آینه»، لوح افتخار جشنواره را به آقای محمد رضا رضائیان، برای ساخت نماهنگ «شبیه افسانه‌ها» تقدیم کرد.

«بچرخ تا بچرخیم»؛

در آخرین بخش از آیین افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، مهمانان این مراسم به تماشای انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» به کارگردانی رسول آذرگون نشستند که با نگاهی کودکانه مساله هسته‌ای را از آغاز تا کنون و با تمثیل‌های کودکانه روایت می‌کند.

حواشی جالب افتتاحیه ششمین جشنواره عمار؛

آیین افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، حواشی جالبی هم داشت که از نگاه خبرنگاران حاضر در برنامه دور نمانده است.

حضور یک گردان برای یک پاسداشت؛

افتتاحیه ششمین جشنواره فیلم مردمی عمار، شامگاه سه شنبه در سالن حجاب، همراه با اتفاقاتی جالب و از جنس مردمی بودن جشنواره برگزار شد.

نکته ای که در هنگام ورود به سالن توجه همه را جلب می کرد، تفاوت جنس میهمانانی بود که صف‌های نخست تالار حجاب را تشکیل می‌دادند، صف نخست محل برگزاری افتتاحیه ششمین جشنواره عمار را نه مسئولان و نه شخصیت‌های مشهور هنری و سیاسی، بلکه خانواده‌های شهدا بودند که در ردیف‌های نخست حضور داشتند، شهدایی از جنس هشت سال جنگ تحمیلی از اقلیت‌های مذهبی(مسیحی و اهل سنت) تا خانواده‌های شهدای مدافع حرم، شهدایی که صاحبان حقیقی این مملکت و این جشنواره هستند.

دعا برای سلامتی خالق یوسف پیامبر

در بخشی از آیین افتتاحیه ششمین جشنواره عمار، علی صدری نیا، مجری برنامه، پیش از دعوت از نادر طالب زاده برای سخنرانی، از میهمانان خواست تا برای سلامتی فرج الله سلحشور، خالق سریال یوسف پیامبر که مدتی است که به خاطر کسالت و بیماری خانه نشین شده است، صلوات بفرستند.

طالب زاده، به عنوان دبیر ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، در سخنانش از سینمای بدون گیشه ی ایران گفت، گذری نیز به گسترش فرهنگ فیلم دیدن در نقاط مختلف کشور از سوی جشنواره عمار زد و در آخر سر هم دعا کرد تا حرکت قطار انقلاب اسلامی با پشتیبانی هنر متعالی اسلام به کار خود پرشتاب تر از گذشته ادامه دهد.

پیشمرگان نهاوندی با نان کماج میزبان عماریون شدند

اما نخستین نکته ای که ششمین جشنواره مردمی عمار و فضای سالن را تحت شعاع قرار داد، پذیرایی جشنواره بود که از نهاوند به تهران رسیده بود تا کام میهمانان این جشنواره را شیرین کند.

همزمان با توزیع پذیرایی، کلیپی از فعالیت این شیرزنان نهاوندی در سالن پخش شد که گمنامی این مجاهدان عرصه حق و حقیقت در دوران جنگ تحمیلی، را بیش از پیش نمایان کرد و سبب شد تا سالن به احترام گمنامی این شیرزنان لحظاتی آنان را تشویق کنند.

پس از توزیع کلوچه های شیرزنان نهاوندی، نوبت به جایزه دستکش ننه عصمت، جایزه ویژه فیلمساز انقلابی رسیده بود، جایزه ای که قرار است هر سال در همین ایام به علمدار هنر متعالی برسد تا گرما بخش روح و جان هنرمندان ارزشی و دغدغه مند کشور شود، هنرمندانی که چند سالی است دیگر تفاوتی بین آن ها با غیر ارزشی ها وجود ندارد.

دستکش ویژه ننه عصمت در ششمین دوره جشنواره عمار به محمدباقر مفیدی، کارگردان آثار موفقی از جمله نماهنگ ما ایستاده ایم، فیلم داستانی لکه و تیزر دختر شینا اهداء شد.

اما برای اهداء دستکش ننه عصمت، نمایندگانی از گردان خانوک به روی سن آمد تا این جایزه را به کارگردان لکه ها اهدا کند، گردانی که سردار قاسم سلیمانی از فرمانده آن «کل زهرا» به عنوان چریک پیر یاد کرده بود.

گردان خانوک روایت قصه اهالی شهر خانوک کرمان بود، شیرزنانی که مرزها را شکستند و در کنار فرزندان و شوهرانشان در پشت جبهه از هیچ کمکی از نان پختن گرفته تا دوخت و دوز لباس رزمندگان دریغ نکردند و یاری‌رسان فرزندان خود بودند.

رشادت ها و از خودگذشتگی های اهالی خانوک در دفاع از ارزش ها و حرکت در مسیر انقلاب، سبب شد تا حاضران سالن حجاب که در آن موقع نشسته و ایستاده مراسم را دنبال می کردند، دقایقی این مجاهدان عرصه نبرد را تشویق کنند، تشویق‎‌هایی که بعضا با پاک کردن صورت های خیس از اشک همراه می‌شد.

آرزوی متفاوت یک کارگردان برای قرار گرفتن در لیست سیا

اما آرزوی جالب محمدباقر مفیدی کیا در هنگام دریافت جایزه نیز در خور توجه بود، او آرزو کرد که ای کاش روزی نام او و دیگر هنرمندان ارزشی و دغدغه مند، همانند شهدای هسته ای در لیست ترور موساد قرار گیرد.

اما اتفاق دیگر این شب خاطره انگیز را علیرضا افتخاری با صدای دلنشین خود رقم زد، این خواننده محبوب کشور که سخنانش را با شعری از حافظ «هر آن که جانب اهل خدا نگه دارد ، خداش در همه حال از بلا نگه دارد» آغاز کرد از بی وفایی دوستانش در این سال ها گله کرد و گفت: اگر روزی گذرم به امثال «کَل زهرا» بیفتد خاک پای او را توتیای چشم خود می‌کنم.

علیرضا افتخاری در ادامه ترانه «گردان نانواها» را در وصف رشادت‌های بانوان جهادگر خانوک خواند و آن را به «کَل زهرا»، چریک پیر روستای خانوک تقدیم کرد.

عماریون در مسیر فلسطین

گفتنی است از امروز چهارشنبه همزمان با سالروز یوم الله ۹ دی، فیلم های ششمین جشنواره عمار در سینما فلسطین به اکران عمومی در خواهند آمد، فیلم‌هایی که جنس متفاوتشان چند سالی است زبانزد محافل هنری و فرهنگی کشور است و اکنون این فیلم‌ها در سالن‌های سینما فلسطین منتظر شما هستند تا به دیدنشان آیید.