سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۲ ق.ظ چاپ مطلب
با حضور کودکان کار و خیابان و جمعی از اهالی هنر و ورزش ؛

«باغ بهشت» در عصرجدید به نمایش درآمد

baghe-behesht1

مراسم نمایش خصوصی فیلم سینمایی «باغ بهشت» سه‌شنبه ۸ دی‌ماه ساعت ۱۰ با حضور کودکان کار و جمعی از اهالی هنر در سینما عصر‌جدید برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی این مراسم، در این مراسم که سیدعلی ضیا اجرای آن را برعهده داشت، ابتدا از عوامل فیلم دعوت به عمل آمد تا با حضور روی سن درباره فیلم و موضوع اصلی آن به صحبت بپردازند. مرتضی محمدیان نویسنده و کارگردان فیلم با حضور روی سن دغدغه اصلی ساخت خود از «باغ بهشت» را رساندن صدای کودکان کار به مردم عنوان کرد و گفت: «امیدوارم با نمایش فیلم بتوانیم ذره کوچکی از مشکلات کودکان کار را به گوش جامعه برسانیم. متأسفانه تعداد کودکان کار در جامعه روز به روز در حال افزایش است و این زنگ خطری برای ما محسوب می شود. با این حال باید چاره ای به حال این قشر از جامعه اندیشید و از مسوولان می خواهم رسیدگی بیشتری به این افراد داشته باشند.

علی روئین تن تهیه کننده این فیلم نیز در سخنانی کوتاه به لزوم توجه بیشتر به کودکان کار اشاره کرد و گفت: به نظرم کار کردن و مفید بودن برای جامعه به هیچ وجه بد نیست، اما باید در نظر گرفت چرا کودکی که در این سن بایدبه تحصیل بپردازد و آینده جامعه را بسازد، برای تأمین مخارج خود و حتی خانواده به دستفروشی و یا هر کار دیگری بپردازد؟ خوشبختانه کشور ما کشور فقیری نیست، ولی با این حال همچنان شاهد هستیم خانواده های کودکان با مشکلات مالی مواجه هستند و نمی توانند از ابتدایی ترین امکانات یک خانواده متوسط در جامعه بهره مند شوند.

نیوشا ضیغمی که فعالیت های مختلفی را به عنوان سفیر کودکان کار دارد با حضور روی سن ضمن تشکر از افرادی که در مراسم حضور پیدا کرده اند گفت: خوشحالم که مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شده و بسیاری از دوستان رسانه ای و هنرمند به سالن آمده اند. ما اینجا هستیم تا نشان دهیم کودکان کار این روزها با چه مشکلاتی دست به گریبان هستند. کودکانی در این سالن حضور دارند که از سنگبری، دستفروشی، کارگری و… امرار معاش می کنند و هیچ حمایتی نیز از آنان نمی شود.

او افزود: امیدوارم در آینده نیز شاهد برگزاری چنین مراسم هایی با حضور طیف وسیع تری از دیگر هنرمندان کشورمان باشیم. خوشبختانه انجمن کودکان کار تاکنون فعالیت های خیرخواهانه بسیاری را انجام داده و جا دارد از تلاش بی وقفه تمامی این عزیزان تشکر ویژه ای داشته باشم.

baghe-behesht2

دکتر هما عارف رییس انجمن کودکان کار و خیابان، محمدرضا شریفی نیا، علیرضا غفاری، شهره قمر، هادی دیباجی و افشین پیروانی دیگر افرادی بودند که با حضور روی سن همراه با کودکان کار عکس یادگاری گرفتند. کودکان کار نیز هرکدام با قرار گرفتن پشت میکروفن از مشکلات خود و شغلی که هم اکنون به آن مشغول هستند صحبت کردند.

افشین پیروانی بازیکن سابق تیم ملی و تیم پرسپولیس نیز دو پیراهن تیم ملی که امضای بازیکنانی چون علی کریمی، علی دایی و… روی آن درج شده بود را در معرض نمایش قرار داد و عنوان کرد: در آینده ای نزدیک عواید فروش آن به کودکان کار اختصاص خواهد یافت.

در پایان مراسم کودکان کار برای قدردانی از نیوشا ضیغمی به عنوان سفیر کودکان کار و بانی مراسم نقاشی و انشاءهای خود را به عنوان کادوی تولد به وی اهدا کردند.

این مراسم که با همکاری شبکه جتماعی ستاره ها برگزار شد با گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید و در ادامه فیلم برای حضار به نمایش درآمد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>