- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شیخ‌طادی با «آتش در نیستان» به تلویزیون می‌رود

parviz-sheikhtadi

به گزارش سوره سینما [1]، پرویز شیخ طادی نویسنده و کارگردان سریال «آتش در نیستان» با اعلام خبر پایان پژوهش این سریال  گفت: تاکنون ۲۳۰۰ صفحه از متن نگارش شده و از این میان تا کنون سیناپس ۱۰ قسمت سریال به اتمام رسیده است و پیش بینی می شود نگارش فیلم نامه بیش از یکسال به طول بیانجامد.

وی در ادامه پیرامون موضوع و ایده شکل گیری این سریال اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی منطقه و جهان اسلام، مقطع مشابه تاریخی انتخاب شد که آن دوره حمله مغول و سلطنت خوارزمشاهیان است که هم از نظر اجتماعی و هم اقتصادی متناسب با وضعیت روز را داراست. اختلافاتی در حکومت های منطقه در آن زمان که سبب ایجاد تفرقه بین مسلمانان شده و مغولان را بر ایران مسلط شود.

شیخ طادی درباره قصه «آتش در نیستان» افزود: داستان مربوط به جوانی ایرانی است که بر علیه شرایط موجود تسلط مغولان بر ایران قیام می کند و در این مسیر هم با مغولان و هم خائنان داخلی به مبارزه بر می خیزد و… .

او درباره مراحل پژوهش و نگارش این سریال اعلام کرد: پژوهش این سریال از سال ۹۲ با سفارش مرکز فیلم و سریال برون مرزی  آغاز شد و پس از اتمام پژوهش، نگارش آن در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی سازمان آغاز شد.

سریال «آتش در نیستان» به نویسندگی و کارگردانی پرویز شیخ طادی  در ۶۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی به رشته تحریر در می‌آید.