- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

استفاده یک کارگردان از امکانات خانه سینما برای کارهای شخصی

khaneh-cinema3

به گزارش سوره سینما [1]، این روزها مدیرعامل خانه سینما در حال آماده‌سازی فیلم جدید خود «دختر» برای جشنواره سی و چهارم فیلم فجر است و مشخص نیست مسئولیت پیگیری و اداره فعالیت‌های مرتبط با این نهاد صنفی در غیاب مدیرعامل چگونه صورت می‌گیرد. در چنین شرایطی اتفاق جالبی رخ‌داده و «همایون اسعدیان» دبیر هفدهمین جشن خانه سینما و از نزدیکان مدیرعامل، برای انتخاب بازیگران فیلم جدید خود، در سایت خانه سینما تبلیغ و اطلاع‌رسانی انجام داده است. در خبر مربوط به این موضوع بر روی سایت این نهاد صنفی آمده است: «انتخاب بازیگران فیلم جدید همایون اسعدیان، کارگردان طلا و مس از طریق سامانه رسمی خانه سینما انجام می‌شود.»

در ادامه خبر نیز ذکرشده که «فارغ‌التحصیلان بازیگری و علاقه‌مندان بین سنین ۱۸ تا ۲۵ سال می‌توانند با ارسال عدد ۱ به شماره ۳۰۷۰ عضو باشگاه دوستداران سینمای ایران شده و اطلاعات بیشتر را دراین‌باره دریافت کنند.»

khaneh-cinema [2]

استفاده از سایت نهادی صنفی برای مقاصدی شخصی در حالی صورت می‌گیرد که در اساسنامه خانه سینما، توضیحی درباره لزوم فعالیت آن در زمینه انتخاب بازیگر برای کارگردان‌های دوست و برادر! نیامده و همایون اسعدیان می‌توانست برای چنین کاری، از سایت‌ها و نشریات سینمایی بهره بگیرد. البته برای توجیه این استفاده شخصی، امکانی ایجاد شده تا افراد ابتدا عضو «باشگاه دوست داران خانه سینما» شوند و سپس برای بازی در این فیلم داوطلب شوند. نکته مبهم این است که آیا چنین امکانی صرفاً در اختیار همایون اسعدیان است یا دیگر کارگردان‌ها نیز امکان بهره‌برداری از آن را خواهند داشت؟ و آیا اسعدیان برای بهره‌برداری از برند خانه سینما، وجهی به این نهاد صنفی پرداخته یا بهره‌گیری از این امکان و امتیاز عمومی به‌صورت «رایگان» انجام شده است؟! آیا خانه سینما سهم و شراکتی در فیلم اسعدیان دارد؟

امیدواریم خانه سینما شرایط ارائه چنین خدماتی را به‌صورت شفاف اعلام و امکان فوق را برای کارگردان‌های دیگر نیز فراهم آورد تا از طریق این نهاد صنفی، امور شخصی خود را انجام دهند.همچنین آماده انعکاس دیدگاه و توضیح دست اندرکاران خانه سینما و همایون اسعدیان در این خصوص هستیم.

منبع: سینما مثبت