- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

گلایه های کارگردان «آشوب» از هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر

ashoob2

به گزارش سوره سینما [1]، کاظم راست گفتار کارگردان فیلم سینمایی «آشوب» در پی عدم حضور فیلمش در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر گفت: من تمام تلاش خود را کردم فیلمی خوب و متناسب با استانداردهای سینمای ایران بسازم و معتقدم این فیلم می بایست در فهرست بخش اصلی جشنواره پذیرفته می شد.

کارگردان فیلم سینمایی «چک» افزود: به زعم بسیاری از هنرمندانی که تا به امروز ماحصل کار را دیده اند همگی معتقد بوده اند که «آشوب» کمترین ضعفی را در بحث مضمونی و ساختاری دارد لذا متعجبم که چگونه این فیلم به بخش مسابقه جشنواره فجر راه پیدا نکرده است.

وی سپس با تأکید بر اینکه دولتی بودن جشنواره و دیدگاه های سلیقه ای اعضای هیأت انتخاب در تمامی ادوار برگزاری جشنواره، مانع از حضور آثار شاخص و درخور در این مهمترین رویداد سینمایی کشور بوده است اظهار داشت: متأسفانه طی تمامی سال های برگزاری جشنواره فیلم فجر، هنوز معیار مشخصی برای انتخاب فیلم ها مشخص نشده و به همین علت است که امروز فیلم پرهزینه و با تولید سنگین «آشوب» به جشنواره راه پیدا نکرده است.

راست گفتار خاطرنشان کرد: تمامی عوامل و دست اندرکاران این اثر سینمایی طی مدت ساخت «آشوب» از آنجا که یقین داشتند این فیلم در بخش اصلی جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت با جان و دل برای تولید آن مایه گذاشتند و متأسفانه امروز تلاش این گروه حرفه ای برای تولید یک اثر سینمایی متفاوت نادیده گرفته شده است.

داستان این فیلم در دهه ۱۳۲۰ می گذرد و مضمون اصلی آن در رابطه با بحران هنرمندان در آن روزگار است. اصل داستان این فیلم مربوط به جوانی است که با نام مستعار آشوب در کافه های لاله زار خوانندگی می کند و آین آشوب با آشوب های تاریخی و واقعی دهه ۱۳۲۰ تلفیق می شود و این شخصیت را به یک آشوب خوفناک و تهدید آمیز تبدیل می کند.

گفتنی است؛ عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: کاظم راست گفتار، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، صدابردار: محمود سماک باشی،  طراح گریم: شهرام خلج، عکاس: احمدرضا شجاعی، بازیگران: داریوش فرهنگ، محمدرضا شریفی نیا، فرهاد آییش، آتیلا پسیانی، همایون ارشادی، کوروش تهامی، محمدرضا هدایتی، امیرحسین صدیق، شهره لرستانی، لیلا اوتادی، یکتا ناصر، خسرو امیرصادقی.

منبع: سینماپرس