- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کارگردان «دلبری»: گوشه چشمی به کسب سیمرغ دارم

Dehghani-Ashkezari

به گزارش سوره سینما [1]، سید جلال دهقانی اشکذری کارگردان فیلم سینمایی «دلبری» که در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، گفت: تا آنجایی که من خودم به عنوان تماشاگر به «دلبری» نگاه کردم، به زندگی امیدوار است و پایانی امیدوارکننده دارد شاید یک جاهایی تلخ باشد اما باید بگویم درواقع این تلخی ها واقعیات زندگی هستند و مخاطب با تماشای آن هیچ حس بدی پیدا نمی کند.

وی افزود: من فکر میکنم جنس فیلم من حماسی است و یک سری اتفاقاتی که درآن می افتد درواقع مربوط به روح حماسی شخصیت اول فیلم است.

«اشکذری» عنوان کرد: «دلبری» از یک زاویه جدید به موضوع خانواده می پردازد و در آن آدم هایی را به تصویر می کشد که تاکنون در رابطه با آنها زیاد شنیده ایم و صحبت کرده ایم، این فیلم در رابطه با  عشقی است که ما تا حالا ما آن را در سینمای ایران ندیده ایم .

کارگردان «خانه ای در کنار ابرها» تصریح کرد: بازیگران فیلم مانند «هنگامه قاضیانی» ، «عباس غزالی » و «آتیلا پسیانی» تحت تأثیر شخصیت های متفاوت این فیلم بازی متفاوت و چشمگیری داشتند زیرا «دلبری» فضای خاصی دارد و ما شاهد بازی های متفاوت نسبت به آنچه که تا حالا از آنها دیده ایم، هستیم.

این کارگردان ادامه داد: ما تمام تلاشمان را کردیم تا یک فیلم خوب واستاندارد بسازیم و باید بگویم به عنوان نویسنده کار ماه ها بر روی فیلمنامه وقت گذاشتم و تحقیق کردم زیرا به نظرم اگر یک فیلم، فیلمنامه خوبی داشته باشد شخصیت ها و بازی ها نیز چیز خوبی از آب در می آیند، ما سعی کردیم فیلمنامه قوی و پر از کشمکش داشته باشیم تا تحت تأثیر آن فیلمی مناسب ارائه دهیم اما باید دید نظر داوران در رابطه با این فیلم چیست.

«اشکذری» گفت: به کسب سیمرغ گوشه چشمی دارم و بسیار امیدوارم زیرا تمام تلاش خود را به خرج دادم وعوامل فیلم نیز تمام انرژی و تلاش خود را برای کسب جایزه به کار بردند به طوری که در فضای تولید و  پس ازتولید حس  خوبی مو جود بود برخی از دوستان فیلم را دیده اند و نسبت به آن نظر مثبتی داشته اند این را هم باید بگویم به هر حال همه فیلمسازان با امید و گوشه نگاهی به جوایز وارد جشنواره می شوند.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به کادر مدیریتی جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: در همه دوره ها شاهد یک آزمون وخطا در جشنواره فیلم فجر بوده ایم به هر حال هر گروهی که بر سر کار می آید یکسری تجربیات را کسب می کند و این تجربیات می تواند یک جاهایی به درد آنها بخورد اگر به طور مداوم شاهد تغییر کادر مدیریتی باشیم این اتفاق نمی افتدو در واقع انرژی خود افراد برگزار کننده جشنواره به هدر می رود.

منبع: میزان