- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

گلایه یک کارگردان جوان: بخش «هنر و تجربه» محل دلجویی جامانده‌های سودای سیمرغ شده است

maat

به گزارش سوره سینما [1]، صبا کاظمی کارگردان فیلم سینمایی «مات» که فیلمش از حضور در بخش هنر و تجربه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بازماند، درباره علت انتخاب نشدن فیلمش، اظهار کرد: فیلم «مات» تنها فیلمی نیست که به جشنواره راه پیدا نکرد و تقریباً  از٧۶ فیلم ثبت نام کرده در بخش هنر و تجربه بیش از ٧٠ فیلم بیرون مانده اند.

وی افزود: تصور می کنم من و همه دوستان کارگردان این فیلم ها مشکلی با پذیرفته نشدن ندارند ولی اینکه همه جای دنیا این بخش مربوط به سینمای واقعا تجربی است.

این کارگردان سینما ادامه داد: فیلم تجربی یعنی بدون هیچ حمایتی، کاملا مستقل، کم بودجه و کارهای که تجربه گرا باشند نه این اسامی که در بخش هنر و تجربه جشنواره منتشر شده. که عموما از نوع تجربه گرا نیستند.

کاظمی با اشاره به اینکه آثاری که در بخش هنر و تجربه امسال اسامی آنها منتشر شده یا فیلم های پُرهزینه ، یا تهیه کننده معروف یا جا مانده از سودای سیمرغ و نگاه نو هستند، افزود: به نظر می رسد بخش هنر و تجربه محلی برای خاتمه دادن به اعتراضات یا دلجویی از بزرگترها و یا دوستانی که تجربه فیلمسازیشان حتی از سن ما هم بیشتر است، تبدیل شده است.

وی درادامه با اشاره به متن انصراف مهدی نادری کارگردان باسابقه سینما، تصریح کرد: وقتی متن مهدی نادری را درباره انصراف از این بخش خواندم حس خوبی داشتم که هنوز بزرگانی هستند که به نفع نسل جوان که بیشتر ازهمه احتیاج به دیده شدن دارند کناره گیری می کند، اما متاسفانه با انتخاب برخی از آثار که کمترین قرابت را با هنر و تجربه دارند، امید ما از بین رفت .

این کارگردان سینما با تاکید بر اینکه ما که از این کورس نابرابر هنر و تجربه جشنواره فیلم فجر جا ماندیم، خاطر نشان کرد: اما در کل انتظار بیشتری در انتخاب فیلم ها از گروه هنر و تجربه می رفت واین قبیل جهت گیری ها در این بخش کمی بعید بود.

منبع: فارس