- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

معرفی فیلم «سیانور» + جدیدترین تصاویر

به گزارش سوره سینما [1]، سایت خبری «فیلم نیوز» نوشت: این دومین بار است که بهروز شعیبی یک حضور جشنواره‌ای را تجربه می‌ کند. فیلم قبلی او «دهلیز» سرنوشت خوبی در جشنواره پیدا کرد و به همان نسبت، اکران خوبی هم داشت.

شعیبى حالا با «سیانور» به بخش سودای سیمرغ راه پیدا کرده است؛ فیلمی که پیش‌ تولید آن اواخر مهرماه آغاز شد و بهروز شعیبی اوایل آذرماه را برای دورخوانی‌ ها مناسب دید. به نظر می‌ رسد او قصد داشته حجم زیادی از روایت را با تکیه ‌بر قوت بازی بازیگرانش جلو ببرد، چراکه علاوه بر جدی گرفتن دورخوانی‌ها، یک بازیگردان را هم به پروژه دعوت کرد. این فیلم در نیمه دوم آذر و در سکوت خبری کلید خورد.

فیلم «سیانور» روایتگر یک ماجرای عاشقانه و سیاسی در دهه ۵۰ است و از این‌ رو طراحی صحنه و لباس نقش زیادی در باورپذیری آن دارد. علیرضا برازنده نیز به ‌جای استفاده از دوربین دیجیتال از نگاتیو استفاده کرده و البته با توجه به عمقی که این شیوه فیلمبرداری به تصویر می‌دهد، انتخاب درستی انجام داده است، ضمن اینکه این کار موجب می‌شود قدیمی بودن حال‌ و هوای فیلم را بیشتر درک کنیم.

siyanoor 1 [2]

با اینکه فیلمبرداری با دوربین ٣۵ نسبت به دیجیتال بسیار پرهزینه‌ تر است، اما رضوی تهیه‌ کننده اثر، با این ایده کارگردان و فیلمبردار کنار آمده است. او کسی است که پیش‌ از این شعیبی را در «دهلیز» و سریال تلویزیونی «پرده‌ نشین» نیز همراهی کرده بود و آنطور که در این سال‌ ها دیده شده به‌عنوان یک تهیه‌ کننده، فردی همقدم و همدل با همه کارگردان‌ هایی است که تاکنون با آنان همکاری داشته که می‌ کوشد بهترین شرایط تولیدی ممکن را برای فیلم‌ساز فراهم کند.

این فیلم یکی از پربازیگرترین و پرلوکیشن‌ ترین فیلم‌های جشنواره سی‌ و‌ چهارم است. بهروز شعیبی در دومین فیلم خود هم از حضور هانیه توسلی سود برده است. این بازیگر در تجربه قبلی او موفقیت چشمگیری داشت. او در «دهلیز» در نقش همسر یک زندانی ظاهر شد و در این اثر در نقش یک دختر اجتماعی بازی می‌کند که به‌ تناسب زمانه، درگیر برخی ماجراهای سیاسی شده است.

حامد کمیلی دیگر بازیگری است که یکى از نقش هاى اصلى فیلم را بازى مى کند و شعیبی اصرار داشت حضور او تا جایی که ممکن است از مردم و رسانه‌ها پنهان بماند. گویا او می‌ خواهد از این بازیگر و شخصیتی که ایفاگر آن است مانند یک برگ برنده رونمایی کند.

باید دید آیا حامد کمیلی موفق می‌شود تجربه خوب «تردید» را بار دیگر تکرار کند و باز هم خود را به‌عنوان یک بازیگر سینمایی خوب اثبات کند یا خیر.

siyanoor 2 [3]

کارگردان: بهروز شعیبى
تهیه کننده: محمود رضوى
فیلمنامه: مسعود احمدیان
فیلمبردار: علیرضا برازنده
صدابردار: کامران کیان ارثى
صداگذار: محمد کشفى
طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف
تدوین: فرامرز هوتهم
عکاس: مهدى دلخواسته
مشاور رسانه اى: بیتا موسوى

بازیگران: مهدی هاشمی، هانیه توسلی، حامد کمیلی، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، بهنوش طباطبایی، رضا مولایی،
فرزین صابونی، فریدون محرابی، سارا توکلی، وحید حبیبیان، وحید رونقی و آتیلا پسیانی.

خلاصه داستان: پایان یک سکوت طولانى!
امیر و هما پس از مدتى یکدیگر را مى یابند در حالیکه یک انتخاب بیشتر ندارند؛ سیانور یا زندگى! و آنها زندگى را انتخاب مى کنند.