- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

برگزاری نخستین جشنواره مردمی «ره‌آورد» همزمان با دهه مبارک فجر

rahavard-festival

به گزارش سوره سینما [1] ، موسسه تصویرسازان یاس با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران قصد دارد ، اولین جشنواره مردمی «ره‌آورد» را با هدف معرفی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور به عموم مردم همزمان با آغاز دهه فجر در باغ موزه قصر برگزار کند.

یاسر شهسواری دبیر این جشنواره با بیان این خبر افزود: کشورهای پیشرفته به مدد توسعه فناوری و دستیابی به فناوری‌های برتر در کلیه زمینه‌های اقتصادی، صنعتی، سیاسی و اجتماعی از کشورهای دیگر در حال عبور هستند.

وی افزود: امروزه فناوری مهمترین عامل مزیت رقابت کشورهاست. تکنولوژی هسته‌ای یکی از فناوری‌هاست که نه تنها به‌عنوان یک علم میبایست مورد توجه قرار بگیرد، بلکه به‌دلیل ارتباط تنگانگ آن با سایر علوم و فنون و کاربردهای وسیع آن در زندگی و خدمت به بشریت باید هرچه بیشتر کاربردی کردن آن در صنایع کشاورزی، پزشکی، برق و محیط زیست کوشا بود.

شهسواری ادامه داد: با توجه به مسائل ذکر شده و تحقیق و بررسی پیرامون دامنه گستره بهره مندی های کشورمان از تاثیرات مثبت این صنعت و عدم آگاهی مردم از این توانمندیها و دستاوردها  تصمیم به برگزاری این جشنواره گرفتیم.

وی در ادامه با اشاره به بخش نمایشگاهی جشنواره گفت : بخش نمایشگاهی جشنواره در ۲ بخش کلی معرفی کاربردهای جنبی صنعت هسته‌ای و مرور چرخه سوخت هسته‌ای و در ۲۰ غرفه به ارائه دستاوردها و توانمندی‌های سازمان انرژی اتمی خواهد پرداخت .

در طول ۱۰ روز برگزاری این جشنواره قرار است فیلم هایی با محوریت انرژی هسته‌ای به نمایش درآید.

گفتنی است : اولین جشنواره مردمی «ره‌آورد» از ۱۲ لغایت ۲۱ بهمن ماه سال جاری در باغ موزه  قصر برگزار خواهد شد.